Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Gurra82 skrev:åh fan sitter man i sätet? jag menar så klart att man inte sitter direkt på skinnet utan klär in en snygg skinnstol med något som är så fult
haha fult är det men praktiskt!!

Jag antar att du inte använder din bil som vi använder våran?
av llesrof
Mccartney skrev:
Gurra82 skrev:åh fan sitter man i sätet? jag menar så klart att man inte sitter direkt på skinnet utan klär in en snygg skinnstol med något som är så fult

Flertalet personer på ett bilforum verkar mest ha bilen som puts- och onaniobjekt :mrgreen:
av Volvoidiot
llesrof skrev:
Mccartney skrev:

Flertalet personer på ett bilforum verkar mest ha bilen som puts- och onaniobjekt :mrgreen:
Ja det verkar inte bättre.

Det är klart att man vill njuta av bilen :), jag hade också kört utan överdrag på skinnet om jag hade ett liv utan djur och där bilen rullade runt i stan och blänkte bara.

Inte en chans att jag skulle slänga in skitiga spårselar, koppel och annat i baksätet efter hundträning utan att ha skyddat baksätet, vem skulle det?
av Steff 99
Det beror väl om man har bilen som djurtransport eller till att transportera det den är avsedd för.
Jag har aldrig haft problem att lägga in även sådan som är smutsigt i bilen och samtidigt skydda där det behövs.
Men det var tydligen väldigt känsligt att påstå att det inte ser speciellt kul ut.
Visar man bilder också, så är det väl inte så konstigt att det blir reaktioner och ibland inte riktigt de man vill ha.
Kan också vara att vissa tycker om att känna doften av blöt hund och stall i bilen andra har den som putsobjet och bevarar nybilskänslan...
:mrgreen:
av AndS
Volvoidiot skrev:Ni som kör med hundar, har ni bagagerumsskydd?
Har slutat med det då det stora heltäckande som även kunde vikas ut baktill var alldeles för sladdrigt och krångligt att hantera. Här kunde man lägga ned lite extra tänk i konstruktion av infästningar, mm.
Kör nu med endast en hundpläd som täcker golvet bak och det fungerar bra för vår del (35kg hund med lång päls).
Användarvisningsbild
av VolvoB20
llesrof skrev:Flertalet personer på ett bilforum verkar mest ha bilen som puts- och onaniobjekt :mrgreen:
Detta är ju det totala mosägelsekonfikten i full exponering...

Först köper rman en högbyggd 4-hjulsdriven dieselsuv för man har total-torskat på alla reklambudskap att det behövs för att man är en sådan aktiv människa (kolla bara i volvobroschyren) med extrema fritidsintressen som kräver SUV.

Sen kan 90% inte ens ha med sig hunden för det ska "poleras" skinn hela dagarna på garageuppfarten i villaområdet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Steff 99 skrev:Det beror väl om man har bilen som djurtransport eller till att transportera det den är avsedd för.
Är inte en livsstils SUV bil för aktiva fritidsmänniskor gjord för att ta med hunden, eller är det bara i reklambudskapet det funkar... :D Vad är SUV till för att transportera igentligen ?:-/

PS, Hästarna ska åka i hästsläpet och hundarna i en såndan här så sparar man bilen
Bild
av Steff 99
VolvoB20 skrev:

Är inte en livsstils SUV bil för aktiva fritidsmänniskor gjord för att ta med hunden, eller är det bara i reklambudskapet det funkar... :D Vad är SUV till för att transportera igentligen ?:-/
Du har rätt om alla människor som är aktiva har hund och häst, men varför ha djuren i baksätet ??

Jag fraktar min golfbag... :D
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har tre döttrar varav alla går eller har gått på på "ur- & skurdagis" dvs de är ute mycket mer än andra dagis och de ser ut som lerklumpar när jag hämtar dem. Jag ljusbiege läderklädsel och har haft det på tre bilar i rad nu. Bara att torka av för den typen av smuts iaf så för mig är inte detta ett alternativ. Jag vill se / känna klädseln och står ut med att torka av där bak med jämna mellanrum :)

Inte att rekkomendera! "Läppen" vil[…]

Menar du styrtappen? Har ALDRIG lyckats slita av […]

Byte inre styrled

Med värme och multispray var inre och yttre b[…]

Hjälp att hitta delnummer

Löste det till slut. Krångligt och tr&a[…]