Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av torwald
Om man köper en volvo i dag och väljer teknikpaketet så ingår HP-stereo, blåtand och Kyeless. Var det så även på MY10? (jag vet att key-less ingick, men ingick blåtand?)
Användarvisningsbild
av torwald
Nu har jag hittat all info jag behöver :) Jag vet för visso inte med säkerhet vad som innebär med "Busniess". Vissa säger metallic (även om det finns många busniess-bilar utan), vissa säger hp m.m. Min egen gissning är att det är "sport"-stolarna (jag tror de heter dynamic) när man väljer summum. Detta tror jag för alla bilar jag tittat på som heter summum busniess (ca 30st) har dessa stolar. De som bara heter summum har plattare stolar. Vad som övrigt ingår i modellerna kan ses i dessa kataloger jag hittade efter mkt om och men.

Gäller från 2009:Volvo V70II
Gäller från april 2010: Pm:a om ni vill ha den, jag kommer inte ihåg adressen nu :roll:

Nu återstår bara att välja bil :)
Användarvisningsbild
av Gurra82
har suttit och tittat på min offert från när jag köpte min bil, köpte den ny. Jag är väldigt säker på att det fanns skillnader mellan Diesel och Flexifuel motorerna när det gällde business versionen, men min bil är business summum 2,4d my10: HP ingick inte, metallic ingick inte, Dynamic stolarna har inget med business utförandet att göra, för jag kunde välja fritt mellan de "vanliga" läder stolarna och dynamic stolarna och valde dynamic, tyvärr! Det finns för min bilmodell bara en sak som skiljer mellan och business summum och en vanlig summum och det är att förmånsvärdet är lägre på business modellen
Användarvisningsbild
av torwald
Ok. Tack för infon. Ang stolarna kan det vara slumpen (eller fel av bilfirman) för samtilga diesel busniess summum har dynamic stolar. Nu blev det en vanlig summum för mig och de "vanliga" stolarna. Jag kände mig lite ledsen att jag bilen inte hade dynamic stolarna, men jag kanske skall vara glad i stället? Varför gillar du inte dina?
Användarvisningsbild
av Gurra82
tycker att skinnet på sitsen och på ryggstödet är lite för hårt, skinnet på kanterna är mycket mjukare, smaksak kanske, men jag tycker så. Dynamic stolen var ny för my10 vilket gjorde att många nog bara valde den.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]