Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sirlindqvist
mattish skrev:Passar kontakten på detta, eller har du tänkt att klippa?
Nä, org. kontakten lär ju inte passa... jag har ingen framdragen där ändå så det e skitsamma, batteriet sitter ju under så det är väll inga problem.

Det är vanliga flatstift så man får ju klippa org. kontakten och sätta på rätt kabelskor...
av Mwi
akterspegel skrev:mitt batteri sitter under huven, gör det inte det på alla v70`s?
Jo på V70II :D
av sirlindqvist
Hur fan bär ni er åt!?

Hittade såklart en fördragen sladd på högersidan...

MEN..

Där finns inte en tillstymelse till ström i sladden vare med tändning påslagen eller utan. Mätar man i säkringsboxen på vänster sidan är där ström där men inte i själva kontakten... Måste man aktivera uttaget på något sätt via bilens dator eller vad kan det va?
av jpennerb
Nytt pris: 495kr(!) :cry: Men men det är ändå ett måste!
av Elmeholt
jpennerb skrev:Nytt pris: 495kr(!) :cry: Men men det är ändå ett måste!
Helt jäkla galet för en lite plastbit, finns de inte att beställa på nätet till billigare peng?
av JE Jr
Är inte det en hel sats med kablage etc som kostar så mycket?

Jag köpte en sådan sats till min S80 -07 nyligen för ~400:-, och då ingick kablage, säkring och distansbricka att sätta bakom panelen också.

Kablaget behövdes dock inte till min bil. Inte säkringen heller eftersom jag har dragkrok, och jag vill minnas att detta uttag delade säkring med det.
av Elmeholt
JE Jr skrev:Är inte det en hel sats med kablage etc som kostar så mycket?

Jag köpte en sådan sats till min S80 -07 nyligen för ~400:-, och då ingick kablage, säkring och distansbricka att sätta bakom panelen också.

Kablaget behövdes dock inte till min bil. Inte säkringen heller eftersom jag har dragkrok, och jag vill minnas att detta uttag delade säkring med det.
Var bara uttaget enligt Bilbolaget i Härnösand iaf.
av Elmeholt
OM man köper ett sådant uttag, var får man tag på en 27mm hålborr någonstans? Biltema verkar inte ha den dimensionen, och jag vill inte bli än mer ruinerad på kuppen ;)

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]