Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perhall skrev:Bra förslag, fast jag har ingen gammal bil som köpts tillbaka (än), när och om jag har det ska jag kolla var den hamnar.../PH
Är det inte troligt att dessa bilar hamnar hos någon Volvomedarbetare i Göteborg?
Jag kan kolla med en kollega på Volvo... återkommer. Vore intressant om hennes svar skiljer sig från vad bilregistret säger... vi kollar allihop!

Har haft några kontakter med försäkringsbolag där medarbetare köpt loss krockade nästan nya bilar (2-3 år) billigt o sen lagat med en massa skrot- och biltemagrejer. Känns inte bra. OK på en 20 000-bil men inte på en 200 000... det är ju faktiskt värre än om återtagna bilar säljs igen, i många fall handlar ju felen om sådant som inte är ok på en ny bil men som man kan leva med på en begagnad (t ex den trasiga farthllaren som nämndes i tråden).PH
Vad jag vet säljs de via beg.handeln hos ÅF.....oftast så är väl bilarna åtgärdade.
Många av dessa bilar kanske inte lider av andra fel än som en som är inbytt på normalt sätt, lite beror på hur känslig tidigare ägare är för felet.
Vissa varken hör eller märker om bilen är påväg att ramla isär eller så bryr man sig inte.
Andra märker allt
8)
Det var ju därför BMW slutade med sin extremt generösa EuroPlus-garanti för begagnat.
Två pixlar trasiga på en panel, bilen 4 år och 8000 mil = 6700 för en ny panel etc.
Skulle inte en Ford- eller Toyota-ägare ha märkt alt. ha brytt sig om..
PH
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]