Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Autobahnloket
Nu skall vi inte gå i polemik med varandra men att jämföra körkänslan mellan BMW 5 och XC70 går ju inte ens. Volvon är betydligt mer komfortinriktad och "åka" än "köra". Gillar man det är valet givetvis lätt. Men har man ett uns av "köra" i sig blir valet lika lätt.

I övrigt är det naturligtvis en smaksak, men läs första bästa biltidning så tror jag BMWn tar plats nr 1 i denna duell avseende byggkvalitet och premiumkänsla. Volvo har verkligen tagit ett stort kliv uppåt med MY11, problemet är bara att BMW gjort detsamma med F10/F11!
av Lövet
Ska vi inte försöka undvika BMW vs Volvo-tåget den här gången och iställa fokusera på XC70? Det finns trådar så det räcker i det ämnet.
av K3vlar
ursäkta för bump av tråd.

sålde just en 08:a v70 3.2. med 24000mil på mätaren. ( lättare att sälja sand i öken... ) ingen ville ta i den med tång ens..

det en bra bil, inga som helst problem på de 6 år jag ägde den, bra motor & drivlina, men törstig. min gick aldrig under 1.2liter/milen.

Sitter nu o spekulerar på en XC70 D5 Momentum 2008 med 13000mil på mätaren. Har lånat den över helgen och den är skön att åka & köra. bra för hundarna och grabben i bilbarnstolen oxxå.
nåväl, det är bytt växelådsolja i bilen, det tillhör väl inte vanligheterna vid dessa miltal? vad kan orsaken vara?

Hur tar jag reda på att bilens mjukvara "uppdateringar " är gjorda?

priset ligger på 155K

mvh
av valln
Förhoppningsvis betyder byte av växellådsolja, manuell antar jag, att tidigare ägare har varit intresserad av bilen och vårdat det ömt.
av K3vlar
Ang oljebytet så tillade en verkare att oljebytet va tidigare än serviceplanen.
Nåväl. Den är i fint skick.

Alltid servad på Volvo , men tydligen står det inte i boken varför man valt att byta sirap i automatlådan innan planen.
av Mccartney
Ägaren som ägde bilen innan kanske har kört en hel del med släp då är det extra viktigt att byta olja o skölja växellådan. Det är väl bara positivt om det är gjort:)
av K3vlar
StefanN skrev:
K3vlar skrev:Ang oljebytet så tillade en verkare att oljebytet va tidigare än serviceplanen.
Finns inte med i serviceplanen ens.

Eh?? Ja det var det han menade , han tyckte jag skulle kolla om anledningen till bytet.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]