Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enzo
Nian skrev:Tack för alla svar, dom hjälper en hel del. :)
Min budget ligger på strax ovanför 300k så det borde räcka till en del extra utrustning.

En sak jag funderade över och som sagt så har jag aldrig köpt en ny bil tidigare, om man kommer till en bilhandlare och det ska betalas cash, kan man då få ned priset något eller få med något extra i utrustningsväg eller funkar det inte så?
Det spelar knappast en auktoriserad handlare någon roll. Visst kan kanske en solvallahandlare uppskatta cash, men sällan att en auktoriserad nybilsförsäljare av Volvo skulle gömma undan det från bokföringen.
Användarvisningsbild
av SvenB
Guligan skrev:Kolla med din säljare om leveranstid på T4/T4F. Läste nyligen att de dragit iväg.
Kan det bero på att dieselpriset också "dragit iväg"? Det varnades ju för det, men många trodde inte det skulle ske. Men det är det där med tillgång och efterfrågan. Nu när det sålts så mycket dieselbilar blir efterfrågan på diesel stor I dag (16/11) är det billigare bränslemässigt att köra på bensin, för att inte tala om skattemässigt.
av pergrein
Det skiljer 1.01kr enligt priserna på statoil nu...

Mvh
Per
av Enzo
KKR skrev:
Guligan skrev:Kolla med din säljare om leveranstid på T4/T4F. Läste nyligen att de dragit iväg.
Kan det bero på att dieselpriset också "dragit iväg"? Det varnades ju för det, men många trodde inte det skulle ske. Men det är det där med tillgång och efterfrågan. Nu när det sålts så mycket dieselbilar blir efterfrågan på diesel stor I dag (16/11) är det billigare bränslemässigt att köra på bensin, för att inte tala om skattemässigt.
Blir bensin verkligen så mkt billigare skattemässigt.

Jämför t.ex. en V70 D5 man med en T5 man, jämförbar acceleration. D5an har inte så hög skatt, och det blir knappast billigare bränslemässigt heller att köra bensinaren, så du får gärna berätta hur du tänker.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Man kan oxå tanka diesel för 10,50 som dras på brottulönen. Har jag hört :wink:
Användarvisningsbild
av Guligan
Enzo skrev:
Nian skrev:Tack för alla svar, dom hjälper en hel del. :)
Min budget ligger på strax ovanför 300k så det borde räcka till en del extra utrustning.

En sak jag funderade över och som sagt så har jag aldrig köpt en ny bil tidigare, om man kommer till en bilhandlare och det ska betalas cash, kan man då få ned priset något eller få med något extra i utrustningsväg eller funkar det inte så?
Det spelar knappast en auktoriserad handlare någon roll. Visst kan kanske en solvallahandlare uppskatta cash, men sällan att en auktoriserad nybilsförsäljare av Volvo skulle gömma undan det från bokföringen.
Nej, du har givetvis rätt i detta. Snarare tvärtom, om man går miste om finansaffären så kan priset på bilen behöva höjas för att få till en vettig bruttovinst.
Användarvisningsbild
av epostaren
KKR skrev:
Och ännu billigare blir det med etanol i tanken...
av perhall
Det är ju helt klart en nackdel med cash jämfört med finans, de tjänar mer på en ordentlig finansiering än på själva nybilen, ofta.../PH

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]