Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så kan du ju inte räkna. Du får ju de servicepriserna enbart för att Volvo har bakat in de andra tjänsterna. Om du inte skulle haft dessa skulle servicepriserna bli helt annorlunda.
I praktiken kan han ju faktiskt räkna så som jämförelsetal, men det inte går att använda som någon jämförelse för andra, där haltar det.

Själv räknar jag bort kostnaden för oljan, för den skulle jag haft på en annan bil också ;-) Nej så är det naturligtvis inte, men det blir ju lite samma sak. Det fungerar kanske vd en jämförelse för MIG, men är helt ointressant för andra.

/Martin
Det som epostaren skriver är väl att ett serviceavtal vid bilköpet är riktigt förmånligt :D så det är väl en sak att tänka på. Själv köpte jag min bil 25 mil hemifrån så att förhandla till ett serviceavtal där var inte aktuellt. Avtalet hemma blev inte lika förmånligt.
Finns fler skäl att serviceavtal är billigt:
Det kan ju dels vara så att man får köpa ett serviceavtal billigt istället för att pruta de sista tusenlapparna.
Man är säker på att kunden kommer och servar bilen = säkra intäkter, men också troligt att de köper föreslagna tilläggstjänster som byte av bromsar...
Dessutom kommer ju kunden en massa gånger för att byta däck o serva, säkert ett billigare sätt att få dit dem än att annonsera i GP
PH

Hej. Skulle vilja ha möjlighet att aktivera b[…]

AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]