Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Hur tänker du nu ? jag har haft denna lösning i flera år och har medpassagerare och ingen har sparkat sönder den. Menar du att dom som åker med dig sprakar i framkant av stolen ?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Stolen flyttas fram å bak stup i kvarten och ibland har vi en barnstol där å ibland inte, skulle det då sitta något framför stolen skulle det med alla säkerhet inte vara helt länge! :wink:
av Cox
Jaha du tänker så :-) ja mina passagerare får inte flytta på stolen vintertid så löste jag det. Har dock ingen barnstol heller som skall in och ur.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag tror på det som Rådlös skriver kring blindmuttrar. Ev små hål kan man när man säljer bilen lätt täcka med plastpluppar.

Kardborren fungerar nog men då bör den stå på golvet mot panelen, inte hänga tex uppochned under handskfacket.Jag har satt mycket i husvagnen med kardborre pga att jag inte vill borra i panelerna.

Panelen vid mittkonsolen är lätt att ta bort om man är bestämd men inte bryter för mycket i den:) jag har gjort det själv när jag drog kabel till ett extra cig-uttag fram till GPS:en.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ni pratar om att ha värmaren nere vid fötterna på pasasgeraren, det är ju helt värdelös.

Jag låter värmaren vara mellan framstolarna och blåsa frammåt direkt på vindrutan så är den avfrostad på bara några minuter och man sparar massor med tid/pengar/ström/miljö.
av Cox
Helt värdelöst är det inte, min Calix skall placeras stående nere vid golvet för att få bästa effekt. Jag hade den liggande i början men fick inte samma effekt som när jag ställde den.
av boston00
Nu testar jag med kardborre band, det verkar funka, nu får den sitta där framtill det är dags att börja använda den på riktigt. Det sitter 3 remsor med kardborre undertill och det verkar sitta stabilt, man får dra som satan för att få bort den.

Blir det bra och värmen sprider sig bra utan att utlösa larmet så skall jag korta sladden också.

Bild
Användarvisningsbild
av Variosboy
Istället för att korta sladden så skulle jag flytta kupeuttaget in och upp under handskfacket och dra upp sladden där, på så vis slipper du göra åverkan på sladden och uttaget får en mer skyddad och snygg placering.
av boston00
Variosboy skrev:Istället för att korta sladden så skulle jag flytta kupeuttaget in och upp under handskfacket och dra upp sladden där, på så vis slipper du göra åverkan på sladden och uttaget får en mer skyddad och snygg placering.

Nu skall du inte vara sån :twisted:

Det är ju mycket enklare att korta sladden, så det vinner :) Uttaget är monterat hos volvo och vad jag förstår är det förberett för att sitta där. Det får sitta där det sitter.

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]