Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
idag har jag varit och tittat på nya passat 4motion och en sån blir det då inte, ETT ÅRS LEVERANS!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: Ja vad säger man då säljer man ingen bil till mig kan jag säga, sen vill man värdera bilen vad den är värd om ett år, vilka idioter!! Jag skiter ju i att de har leveransproblem.
Användarvisningsbild
av Gurra82
det är ju lite så, jag vill faktikst inte ha en passat om jag skall behöva vänta så länge, då betalar jag mer och får den betydligt snabbare, ETT år då hinner man ju ångra sig hur många gånger som helst
av Linqid
Gurra82 skrev:det är ju lite så, jag vill faktikst inte ha en passat om jag skall behöva vänta så länge, då betalar jag mer och får den betydligt snabbare, ETT år då hinner man ju ångra sig hur många gånger som helst
Told you so... :wink: Anledningen till att Passat går bort för våran del också, då den inte är alls lika intressant utan 4WD (när prisskillnaden är så liten).
Användarvisningsbild
av Gurra82
passat säljaren bara suckade att han kommer aldrig att sälja någon bil till mig, och det bara pga att leveranserna löjligt långa. Gick drömde mig bort på Volvo istället :D Tveksamt om det blir något byte ändå, riktigt nöjd med min bil ändå konstaterade jag när jag körde därifrån, fortsättning följer... :)
av mikebike
sweborn skrev:Då behöver ju inte Volvo sänka priset... den enes leveransproblem...
Det var det som gjorde att jag köpte en (begagnad) Volvo.
Den A4 jag ville ha var 6 månader bort.
Fast nästa gång väntar jag nog hellre.....
av Amli
Steff 99 skrev: Finns Passaten med bensin och 4motion ? Vad jag kan se så är det Diesel 140hk + 4motion som gäller, startpris 278k för en naken Passat Variant.
Då är det ju en riktig "surhäck". :roll:
Ja, den finns med bensin och 4motion. 3.6l V6 med 300hk.
170hk dieseln med 4motion, DSG-lådan och GT paketet börjar på 307K. Klart prisvärt.
av Lövet
Amli skrev:
Steff 99 skrev: Finns Passaten med bensin och 4motion ? Vad jag kan se så är det Diesel 140hk + 4motion som gäller, startpris 278k för en naken Passat Variant.
Då är det ju en riktig "surhäck". :roll:
170hk dieseln med 4motion, DSG-lådan och GT paketet börjar på 307K. Klart prisvärt.
Det bästa med den är också att Premiumpaketet med xenon, skinnklädsel, 17" bara kostar 14k då så den är komplett för 320'.
Användarvisningsbild
av Gurra82
andreas_lofgren skrev: Det bästa med den är också att Premiumpaketet med xenon, skinnklädsel, 17" bara kostar 14k då så den är komplett för 320'.
Det sura är bara att man måste lägga 10000 kr för värmaren på en passat, den ingår ju inte som på volvo där man bara behöver lägga 3500 kr för tiduret, men visst blir den billigare.
av Lövet
Men det finns inget som säger att man måste ha den. Bara för att det är standard på Volvo så är det ju inte måste.

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]