Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
apersson850 skrev:Ja, min bil körs för närvarande omväxlande av yngsta dottern och av mig, något som innebär en märkbar skillnad på stolsinställningen. Nu gör vi som vi alltid gjort i min 850, trycker på knappen på stolen.
Det är detaljerna som gör skillnaden mellan framgångsrika företag som Apple och mindre framgångsrika.

Dags för Volvo att "pay attention to DETAILS".
av Cox
pergrein skrev:Knapparna till stolsminnet sitter dumt till för om du håller låret/benet på dom så trycks dom ner (utom knapp 1) och då sparas läget stolen är i då påknapp 2 & 3. Detta har hänt mig på min förra S80 MY08 och min V60 som jag har nu.

Mvh
Per
Jag måste bara få fråga, hur får du dit låret/benet över knapparna ?
av canoderm77
Som cox sa Hur sjutton får man benet över knapparna? Men jag har råkat nollat mitt stolsminne två gånger denna sommar efter ha tryckt på knapparna efter 15 min på stillastående Och jag kan inte minnas att dert har hänt tidigare år.
Användarvisningsbild
av MartinS
Hur menar du att du raderat minnet efter 15min?

/Martin
Användarvisningsbild
av Falk
Vore kul om den som får en fungerande slutlig lösning på detta kunde rapportera vad som gjorts.
Stolen/speglarna i vår 2010 tappar också minnet lite då och då. Ibland ligger inställningarna kvar rätt länge ibland kan det försvinna samma dag som man programmerat in dem.
Jag har påpekat detta vid servicarna och man har kikat på problemet utan att lösa det hittills.

I början påstod verkstaden att det var handhavandefel... :roll:
Hur fel kan man göra...? Att se till att det är ikryssat i menyn, att spara inställningen per nyckel och låsa och låsa upp. Inte direkt svårt, eller missar jag något...

(Det fungerade ju bra på förra bilen (V70N MY05), fast där iofs först efter att ny mjukvara trixats till)
Senast redigerad av 1 Falk, redigerad totalt 0 gånger.
av pergrein
Cox skrev:
pergrein skrev:Knapparna till stolsminnet sitter dumt till för om du håller låret/benet på dom så trycks dom ner (utom knapp 1) och då sparas läget stolen är i då påknapp 2 & 3. Detta har hänt mig på min förra S80 MY08 och min V60 som jag har nu.

Mvh
Per
Givetvis så kommer man ju inte åt dom när man kör utan när man kliver ut/in
i bilen och stannar i läget så man håller vänster ben på backen...

Mvh
Per
av Cox
pergrein skrev:
Cox skrev:

Mvh
Per
Givetvis så kommer man ju inte åt dom när man kör utan när man kliver ut/in
i bilen och stannar i läget så man håller vänster ben på backen...

Mvh
Per
Ja det var ju en variant det åxå, har jag själv aldring råkat ut för
av Mumsmums
Jag har en MY08 och knapparna i stolen fungerar alltid som dom ska men nyckelminnet fungerar väldigt slumpmässigt.
av Tarsiger
Jag bad idag en nybilssäljare hos Bilia att kommentera det förhållandet att (fjärr-)nycklarna inte tycks särskilt pålitliga i sin funktion att ställa in stol och speglar enligt de inställningar som "gäller för nyckelbäraren". Så sa jag, för jag trodde nämligen att till varje individuell nyckel hörde bestämda, lagrade inställningar.

Han menade dock att alltihop är missförstånd pga att instruktionsboken inte lästs tillräckligt noga.

Så här sa han om funktionen. När man låser bilen med nyckeln, då lagras i nyckeln de inställningar som stol och speglar just då har - kan vara t ex de inställningar som blir efter att man tryckt på en av stolens tre siffror och som eventuellt sedan ändrats lite med de olika reglagen - och när samma nyckel senare används för att låsa upp bilen så intar stol och speglar de i nyckeln lagrade inställningarna. Tryckningar på stolens 1, 2 eller 3 leder till den motsvarande inställningskombination som lagrats i stolen och har inget att göra med vad som för tillfället finns lagrat i nyckeln.

Ligger denna beskrivning i linje med era erfarenheter av funktionen?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Precis så som du beskriver det beter sig min och det är så ja förstått att det ska vara..

Så som inställningen är när man låser med någon av nycklarna, så hamnar stolen när man öppnar med samma nyckel, oavsett vad som är sparat i dom tre minnena i stolen..

Har nu kört ca 30mil, samt 'kört vå[…]

Tusen tack! Här skall läsas :-D

Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Hei, hentet ny bil- for meg i går. Vil gjer[…]