- fre 26 aug 2011, 12:56
För den som gillar sportbilar är en XC70 rätt sävlig i reaktionerna. Jag har konstaterat att jag själv faller in i nåt slags "gubbglidande" med min XC70. Nu ska vi inte bry oss om dottern, som hävdar att det beror på min ålder. Hon är ju blondin och passar bättre som bilbimbo, säger jag till henne när hon för fram sådana dumma tankar.
Varvid hon raskt visade att så kan vara fallet. Ungar!

Nåväl, det är rätt stor skillnad på känslan mellan min XC70 och en sån familjeracer som 854 Turbo. Inte för att den 850:n är någon renodlad sportbil, men den känns rätt mycket mer åt det hållet än vad XC70:n gör. Men jag vantrivs inte alls med att glida omkring med XC70:n heller. Automaten växlar mjukt och fint, bilen liksom flyter över vägen, men det går ändå att dra iväg rätt bra om man vill. D5-maskineriet har rätt hög effektutveckling redan vid 1500 r/min.
Varvid hon raskt visade att så kan vara fallet. Ungar!
Nåväl, det är rätt stor skillnad på känslan mellan min XC70 och en sån familjeracer som 854 Turbo. Inte för att den 850:n är någon renodlad sportbil, men den känns rätt mycket mer åt det hållet än vad XC70:n gör. Men jag vantrivs inte alls med att glida omkring med XC70:n heller. Automaten växlar mjukt och fint, bilen liksom flyter över vägen, men det går ändå att dra iväg rätt bra om man vill. D5-maskineriet har rätt hög effektutveckling redan vid 1500 r/min.
Anders, XC90 D5 AWD Inscription 2019.