- sön 14 aug 2011, 08:50
Om du kollar på de nya typintygen som man får så att du kan omregistrera bilen så är det Volvo, åtminstone på det jag fick för 3år sedan, som gör det. Hela upplägget är godkänt av Volvo och vad som sedan sker bakom det "kinesiska draperiet" är inte så svårt att gissa och man gör en lite logisk analys.
Honke skrev:Volvo ägde tidigare Polestar som ett ren tävlingsverksamhet bl.a. för STCC. De sålde för några år sedan verksamheten till deras, tror jag det var, chefstekniker.Variosboy skrev:En gång för alla!!! Polstar gör inga programvaror alls till oss privatåkare, det är Volvo själva som gör dom och säljer dom under namnet polestar!Av nyfikenhet undrar jag hur du sitter på den informationen. Det enda jag hittar på polestars sida om performance är att deras egna tekniker utvecklar uppgraderingarna.
Missuppfatta nu inte för är bara nyfiken.
Om du kollar på de nya typintygen som man får så att du kan omregistrera bilen så är det Volvo, åtminstone på det jag fick för 3år sedan, som gör det. Hela upplägget är godkänt av Volvo och vad som sedan sker bakom det "kinesiska draperiet" är inte så svårt att gissa och man gör en lite logisk analys.
V90 CC D4 AWD - 17