Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Noodles skrev:
Steff 99 skrev:Varför skall man inte priortera utseendet på vinter?
Vinterhjulen sitter på ca 5 månader, uppe i norr än längre.
Tycker man inte det är så noga med utseendet varför välja en R-design, då är det väl bättre att ta en standardutrustad bil då får man 16" hjul året runt.
Oki.. ja lär väl köpa 18" vinterhjul då.. :roll:

Vad skulle du valt om du måste välja då?
Stora hjul på vintern, eller bra, om kostnaden är nåt man måste ta hänsyn till? :)

För övrigt tycker jag man ser en hel del 'standardutrustade bilar' som både har fräsiga och stora hjul, och eftermonterar vingar och backspeglar..?
På min senaste V70 MY10 hade jag 17" 225:or dubbfritt, på XC60 har jag 18" 235:or dubbfritt, det är väl den minsta fälgdimensionen till båda bilarna för att det skall se hyffsat ut även på vintern
av NiKeMaN
Tycker ni är lite trista som köper så små hjul till vintern. Förtjänar inte bilen att se fin ut halva året??

18" är det som gäller vintertid. Har kört dubbfritt i några år (Continental) men iår ska jag testa dubbade 19" tänkte jag.
av Noodles
Steff 99 skrev:
Noodles skrev:
Tycker man inte det är så noga med utseendet varför välja en R-design, då är det väl bättre att ta en standardutrustad bil då får man 16" hjul året runt.

Stora hjul på vintern, eller bra, om kostnaden är nåt man måste ta hänsyn till? :)

För övrigt tycker jag man ser en hel del 'standardutrustade bilar' som både har fräsiga och stora hjul, och eftermonterar vingar och backspeglar..?
På min senaste V70 MY10 hade jag 17" 225:or dubbfritt, på XC60 har jag 18" 235:or dubbfritt, det är väl den minsta fälgdimensionen till båda bilarna för att det skall se hyffsat ut även på vintern
Och om du måste valt mellan stora hjul eller bra dubbdäck..?
av Enzo
Steff 99 skrev:
Noodles skrev:

:roll:
av Enzo
Varför ska man inte prioritera säkerheten på vintern?
av 2444ever
Eller om man vänder på det, varför skall man helt plötsligt börja prioritera säkerhet på vintern om man inte gör det annars :D
av Steff 99
Noodles skrev:Och om du måste valt mellan stora hjul eller bra dubbdäck..?
Om vi nu skall ha en vinterdäcksdebatt mitt i sommarsemestern,
Jag ser inget motsatsförhållande mellan stora fälgar i tum räknat och däckval, så väljer jag det bästa som finns för mina körförhållande, jag har kört dubbfritt senaste 10 åren.( kör mellan 4000-6000 mil/år.)
Mitt val av däck är ingen ekonomisk fråga utan en funktion, komfort och utseendefråga.
av Noodles
Steff 99 skrev:
Noodles skrev:Och om du måste valt mellan stora hjul eller bra dubbdäck..?
Om vi nu skall ha en vinterdäcksdebatt mitt i sommarsemestern,
Jag ser inget motsatsförhållande mellan stora fälgar i tum räknat och däckval, så väljer jag det bästa som finns för mina körförhållande, jag har kört dubbfritt senaste 10 åren.( kör mellan 4000-6000 mil/år.)
Mitt val av däck är ingen ekonomisk fråga utan en funktion, komfort och utseendefråga.
Nej, men om du läser så var frågan, OM du måste välja mellan stora däck/snygga fälgar ELLER bra dubbdäck (pga kostnad), vad skulle du välja..

Jag förstår om det var en lurig fråga.. :oops:
av weldersin
Är också inne på det här med säkerheten först. Har haft Hakka 1 på min förra bil, Audi A6, dessa däck funkade bra under de åren jag nyttjade dom. Hakka 7 med dubb och får det nog bli även om de är dyra. 16" får det också bli men å andra sidan , det är ju ingen "R" jag har :wink: Har även förståelse för dom som vill ha sina bilar "stylade" och tillhörande snygga fälgar. Tycker själv att ser prydligt ut med lite större fälgar.

/Weldersin

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]