Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

NiKeMaN skrev:
Enzo skrev:Han accar ifrån en 10ans 525 xd automat i alla fall (eftersom jag gör det med min 205hästars).
Nej. Det gör du inte.
Nehej, vad konstigt då. Du får väl fortsätta ha våta drömmar om BMW då.

(ibland blir man så trött på dessa BMW-religiösa typer)
Steff 99 skrev:Offeciella 0-100 för XC70 D5 är 8,8 sek och för 520d touring F11 är 8,3 sek... så Volvon lär inte vara den som åker ifrån BMW:s 5-seriens snikmodell så där enkelt 8)
Officiella ja, i verkligheten skiljer det lite mer till BMWns nackdel om vi säger så.

Men visst, BMW är ju alltid bäst och snabbast, jag glömmer ju det hela tiden.

Det som är riktigt hysteriskt roligt är alla som tror att BMW har så fantastiskt bra väghållning och att bakhjulsdrift är likställt med körglädje.
NiKeMaN skrev:
Henry_Fågeljazz skrev:Apropå BMW...

Sitter just nu i min bil (inte bakom ratten) och funderar över vilka människor som sitter bakom ratten i BMW. Vad är det som gör att många förare i just BMW anser sig stå över rikets lagar?

Spärrlinjer, mötande fordon vid omkörning, hastighetsgränser, slalom mellan filerna är det något som lärs ut i instruktionsböckerna till BMW?

Jag vill inte att oskyldiga ska drabbas av min framfart och tar därför inga risker.

Blev nyss omkörd av en BMW när vi körde i karavan inom tätbebyggt område, spärrlinje, hastighetsbegränsning flera mötande fordon var inget hinder för denna förare.

Obs att detta självklart inte gäller alla BMW-förare men jag tycker mig märka en överrepresentation hos just detta märke. Något som jag har visst stöd i genom bland annat en engelsk undersökning.

Hänsyn betyder att man minskar risken för andra i trafiken.

Hälsningar

Henry
Det är rätt observerat att BMW ägare är svin som bara tänker på sig själva. Det hör dock verkligen inte till denna tråden. Skapa gärna en egen tråd där Volvoägare kan ösa skit på BMW och bmw-förare.

Men det förändrar inte det faktum att en XC70 D5 inte på något sätt kör ifrån en 525d som någon skrev ovan. Troligtvis inte heller en 520d heller (beroende på föraren).
Klart det beror på föraren, jag åker sannolikt ifrån dig på bana i en v70 1.6d om du kör en 520d, såvida du inte är en erfaren tävlingsförare.
Enzo skrev:
Steff 99 skrev:Offeciella 0-100 för XC70 D5 är 8,8 sek och för 520d touring F11 är 8,3 sek... så Volvon lär inte vara den som åker ifrån BMW:s 5-seriens snikmodell så där enkelt 8)
Officiella ja, i verkligheten skiljer det lite mer till BMWns nackdel om vi säger så.

Det som är riktigt hysteriskt roligt är alla som tror att BMW har så fantastiskt bra väghållning och att bakhjulsdrift är likställt med körglädje.
Så du menar på fullt allvar att BMW:s officiella siffror är felaktiga och Volvos är sanningen.
Är du inte lite löjlig nu..!! :roll:
Steff 99 skrev:
Enzo skrev:

Så du menar på fullt allvar att BMW:s officiella siffror är felaktiga och Volvos är sanningen.
Är du inte lite löjlig nu..!! :roll:
he he, ännu en tråd där märket BMW har halkat in. Potential att bli många sidor här alltså :lol:

Jag tror väl inte att någon påstår att BMWs accelerationsangivelser skulle vara varken mer eller mindre korrekta än Volvos. Problemet är att i motsats till vad gemene man tror så säger inte 0-100 tider alltid hur snabb en bil är jämfört med en annan. När det gäller Volvo så är många modeller framhjulsdrivna vilket på de starkare motorerna ibland innebär sämre 0-100 tid jämfört med likstarka BMW's, som ju har bakhjulsdrift.

Exempelvis är en BMW 325 e90, med nästan samma effekt som S40 T5, lite snabbare 0-100km/h. I högre hastighet eller vid rullande start hamnar däremot 325an på efterkälken. Likaså blir det tufft i högre hastigheter för en 130i mot S60 T5, trots bättre 0-100 tid för BMWn.
Enzo skrev:Det som är riktigt hysteriskt roligt är alla som tror att BMW har så fantastiskt bra väghållning och att bakhjulsdrift är likställt med körglädje.
Nej, det som faktiskt är rätt så kul är att alla Volvoägare med mindervärdeskomplex som ALLTID måste jämföra sina Svenssonkombis mot BMW och leta efter nackdelar för att kunna framhäva sig som bättre människor med världens bästa bilar. Och ja, en BMW har mer väghållning och bättre närvaro i sina bilar jämfört med Volvo.
Enzo skrev:
NiKeMaN skrev:
Henry_Fågeljazz skrev:Apropå BMW...

Sitter just nu i min bil (inte bakom ratten) och funderar över vilka människor som sitter bakom ratten i BMW. Vad är det som gör att många förare i just BMW anser sig stå över rikets lagar?

Spärrlinjer, mötande fordon vid omkörning, hastighetsgränser, slalom mellan filerna är det något som lärs ut i instruktionsböckerna till BMW?

Jag vill inte att oskyldiga ska drabbas av min framfart och tar därför inga risker.

Blev nyss omkörd av en BMW när vi körde i karavan inom tätbebyggt område, spärrlinje, hastighetsbegränsning flera mötande fordon var inget hinder för denna förare.

Obs att detta självklart inte gäller alla BMW-förare men jag tycker mig märka en överrepresentation hos just detta märke. Något som jag har visst stöd i genom bland annat en engelsk undersökning.

Hänsyn betyder att man minskar risken för andra i trafiken.

Hälsningar

Henry
Det är rätt observerat att BMW ägare är svin som bara tänker på sig själva. Det hör dock verkligen inte till denna tråden. Skapa gärna en egen tråd där Volvoägare kan ösa skit på BMW och bmw-förare.

Men det förändrar inte det faktum att en XC70 D5 inte på något sätt kör ifrån en 525d som någon skrev ovan. Troligtvis inte heller en 520d heller (beroende på föraren).
Klart det beror på föraren, jag åker sannolikt ifrån dig på bana i en v70 1.6d om du kör en 520d, såvida du inte är en erfaren tävlingsförare.
Ha ha ja säkerligen ;) :-O)
Förlåt att jag drog in BMW i tråden som ju egentligen handlade om något helt annat...

Det finns många BMW av skiftande ålder och modell som framförs av välkammade förare som inte väntar sig att en Volvo kan accelerera på ett sätt som får dem att hamna rejält på efterkälken. Detta är lika roligt varje gång. Förlåt att jag inte kan låta bli. Men jag tar som sagt inga risker och bryter inte mot någon hastighetsbegränsning. Det är bara fartökningen som "knäcker" bakomvarande.

De nya modellerna med 530d och liknande har mycket kraft under huven men är det inte frågan om AWD så blir de, särskilt vintertid, ändå en prick i backspegeln när hastighetsgränsen ändras exemplvis från 50 km/h till 100 km/h, eller vid ett trafikljus.

Rent exitentiellt är detta inte viktigt men jag kan inte låta bli att känna mig road av situationen. Kanske borde jag söka hjälp hos en psykiater?

Hälsningar

Henry
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]