Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Får dom inte bort det får de väl byta plasten, egentligen är det inte svårare än så om man bortser från kostnadsaspekten. Jag skulle aldrig godta att de håller på med vinylglans och grejjer, det blir bara värre, i allafall efter en tid.

Att dom inte tar tag i problemet direkt visar ytterligare på vilken värdelös kundvård de har.

/Martin
VolvoB20 skrev:Så nu har jag visat upp bilen och de ska försöka fixa den. Dock hade de inte tid innan augusti så jag får väl åka omkring och se gammal och solblekt ut hela semestern.

De skulle försöka få bort lackkonserveringen som runnit över all svart plast (riktigt hur visst man inte), sen skulle man lägga på någon svart vinylglans med bättre vidhäfning än orignalvarianten.

Dock var man inte säkra på om der skulle funka har man otur så är det väl förstört en gång för alla.... det är det jag hatar med all skrovlig plast, man kan ju varken polera, vaxa, slipa, laga eller lacka om den som man kan göra med vanlig lack. Alltså helt galet att montera sådan skräp på en XC modell.

Ska ta några bilder och lägga upp när jag får möjlighet.
"Inte har tid". Det är väl knappast ditt problem att dom inte har någon ledig tid innan augusti. Dom får väl klämma in lite övertid i värsta fall. Du ska inte behöva åka runt med en "ful" bil i ett par månader för att dom inte har skött sitt jobb.

Om deras lösningar inte visar sig fungera är det ju inte svårare än att dom får betala vad det kostar för dig att lämna in bilen hos Volvo och byta ut de defekta delarna.
VolvoB20 skrev:Så nu har jag visat upp bilen och de ska försöka fixa den. Dock hade de inte tid innan augusti så jag får väl åka omkring och se gammal och solblekt ut hela semestern.

De skulle försöka få bort lackkonserveringen som runnit över all svart plast (riktigt hur visst man inte), sen skulle man lägga på någon svart vinylglans med bättre vidhäfning än orignalvarianten.

Dock var man inte säkra på om der skulle funka har man otur så är det väl förstört en gång för alla.... det är det jag hatar med all skrovlig plast, man kan ju varken polera, vaxa, slipa, laga eller lacka om den som man kan göra med vanlig lack. Alltså helt galet att montera sådan skräp på en XC modell.

Ska ta några bilder och lägga upp när jag får möjlighet.
Oj! Inte tid? Tror nog att den felaktiga tjänsten/varan skall åtgärdas skyndsamt enl konsumentlagarna som kan vara tillämpliga. Känns inte helt bra att de skall lösa det med vinylglans, lär ju försvinna med tiden. Inte lär det hålla 5 år eller vad man nu lovar med lackkonservering.
Trist, jag kan bara beklaga att du har råkat ut för en klåpare. Lämnar man till en seriös lackbehandlare som Ditec så förväntar man sig ett bra resultat. Stå på dig i ärendet och acceptera inte att de inte har tid, har dom gjort fel så skall det åtgärdas omgående.
Kör själv en svart S80 med svarta tröskellister av plast och har väldigt fin lyster trots att jag är en glad putsamatör.

Mvh Lasse
Håller med ovan..
Bör nog reklameras direkt.. Vänta tills augusti tycker jag dåligt still från de..
Sen undra jag dock vem som höll polerings maskinen när de la skydden.. någon noob eller praktikant??
Jag skulle ta en rejäl snack med den som gjorde jobbet...
Du ska inte behöva vänta så länge. Kräv också att få en lånebil, och kompensation för den extra tid du får lägga p.g.a detta.
Ett seröst företag ser till att lösa detta skyndande om det så sker med övertid eller extra inkallad personal. Kanske rent utav tar hjälp av en annan firma för att få det åtgärdat.
Mycket dåligt skött måste jag säga :(
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... a&start=20

Läs denna tråd ditec fick aldrig ordning på min bil, Fick efter 3 försök pengarna tillbaka + att dom betalade en annan firma för att lösa deras problem.

Inkompetens på hög nivå.
Jag tycker Ditec borde ta såna här problem extra mycket på allvar:
1. jag gissar att antalet bilpedanter är färre än förr
2. nya bilar blir billigare o billigare (inflationsrensat), mao lönar det sig alltsämre att va rädd om bilen (rent ekonomiskt, alltså)
3. människor sprider saker på nätforum

Så deras marknad blir mindre o mindre...
PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]