Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
VolvoB20 skrev:
AndS skrev: Håll nere öppningsknappen i 3-4 sekunder så öppnar man alla rutorna.
Japp, men för Astma/Pollenallergiker är det ju en Anti-Clean Zone Interior Package(CZIP) funktion nu i pollentider. :D
Perfekt, då står man utanför bilen och väntar på att fläkten ska ventilera bilen till lägre temperatur. Men var är pollen då? :wink: Nä, det köper jag inte som argument :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
perhall skrev:Håller med Variosboy om det med kupéfläktens livslängd. Den håller ju oftast i 25 år/100 000 mil om det skulle behövas.
Håller med om att den borde göra det men på mina två senaste V70 började fläkten låta illa efter 2 år och 5000 mil
Användarvisningsbild
av Variosboy
Att den håller dåligt på många bilar är ju tyvärr sant, men jag tror ändå att funktionen som gör att det måste gått en viss tid mellan upplåsningarna för att fläkten ska starta har med å göra att man vill vara snäll mot batteriet, inte mot fläkten..
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]