Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av weldersin
Rellac skrev:Ber om ursäkt för den beiga inredningen.
Skämt åsido, bara min allergi mot beige som fick mig att nysa.
Låter som en strålande bil annars, schysst med mörk bil och kolsvarta rutor.
Blev det 16" fälgar?

Anledningen till att jag valde det beiga var att hela bilen inte blev så mörk. Då hade den blivit svart både inne och ute. Lite för mycket av det goda. Ja, det blev 16" fälgar. Visst är det prydligt med lite större fälgar men ekonomi och komfort gick före i det här fallet. Ska hämta den imorgon förresten.

/weldersin.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ljus inredning till mörk bil är snyggt. Och vice versa.
av weldersin
Jahapp, då var den hemma!
Gick som en dans hem dom ca tjugo milen. Förbrukningen låg ungefär 0,6 i snitt. Prestandan tycker jag också var tillräcklig. Har ännu inte hittat några fel. :)

Måste bara tillägga att firman/försäljaren skötte detta köp exemplariskt. En mycket engagerad säljare utan att vara påträngande. Hade aldrig som mål att till varje pris sälja en bil utan lät mig/oss att lugnt och fint bestämma hur det skulle se ut. En mycket hög ribba vad det gällde servicenivån. Lite olikt andra bilförsäljare. Fick dessutom en ordentlig genomgång på bilen på ca 1,5 tim innan vi åkte därifrån. Slutligen sa han oclså jag kommer att höra av mig om ett par veckor för att höra om allt fungerar som det ska.

Ska ta ett par bilder senare för att lägga in här.

/Weldersin.
Användarvisningsbild
av Codiac
Grattis!
Har en Navigon 70 prem live o är helnöjd, gav 2800 cirka på volvo i nån kampanj de hade för ett par mån sen. Satte dit en aktiv hållare för att lätt kunna sätta dit/ta bort den. Ska se om jag kan lägga upp bilder snart.
av weldersin
Codiac skrev:Grattis!
Har en Navigon 70 prem live o är helnöjd, gav 2800 cirka på volvo i nån kampanj de hade för ett par mån sen. Satte dit en aktiv hållare för att lätt kunna sätta dit/ta bort den. Ska se om jag kan lägga upp bilder snart.
Tydligen har några kommit fram nu. Netonnet var dom enda som hade så jag beställde en därifrån idag. Lovade att komma dom närmsta två dagarna. Vad menade Du med en "aktiv hållare"?

/Weldersin
av weldersin
Har även fått hem min Navigon också. Var en stor skillnad mot min gamla. Det som märks mest är att den är mycket rappare i uppdateringen när man kör. Känsligheten i skärmen då man ska ge kommandona är också mycket bättre. På den gamla var man nästan alltid tvungen att använda en liten plastpinne som satt i sidan på navigatorn. Har dock inte hunnit använda den mer än en kväll ännu men som sagt den verkar helt OK. Och... bilen går också bra, har avverkat hela 32 mil!

/Weldersin.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]