- lör 30 apr 2011, 20:29
#524813
På Vilket sätt är Kina diskussion urfånig. Även om det är som du själv säger att "Kineserna har inte haft ett skit att säga till om när V70II byggdes" så ägs nu Volvo av Geely. Sen spelar det ingen roll om V70:in utvecklades under ford tiden. Förstår inte ens vad det har med saken att göra. Det är Geely som äger volvo nu & dom har garanterat haft med mer än ett finger i spelet när priserna sänktes inför MY12. Då man även sänkt volvos priser på bra många fler marknader än bara den svenska. Sen spelar det ingen roll om Volvo ägts av ford eller om PG Gyllenhammar var VD för volvo på 80-talet.
Man kan tycka vad man vill om att Volvo sänker sina priser. Många kommer säkert gnälla & tycka att volvo blir mindre premium. Man kommer säkert även tappa en del kunder även om man vinner destu fler. Ska man sälja över 1 miljon bilar inom bara några år så måste Volvo sänka sina priser. Jag kan själv iallafall inte se någon annan lösning på det. För att komma med en liten små bil typ C20 tror jag själv inte skulle räcka fullt ut. Även om det skulle hjälpa till en bra bit på vägen. Då volvos mindre bilar ( 66, 340, 440, 480, C30) sålt långt ifrån så bra som dom större. Men självklart kan jag ha fel.
Sen ingår (precis som du säger) garanterat poängen i att ha lägre listpriser & ger mindre rabatt både till att ge bättre förmånsvärde & att locka fler kunder till Volvohallarna. Men detta är också redan uträknat iochmed att man sänkt priserna.
Man kan tycka vad man vill om att Volvo sänker sina priser. Många kommer säkert gnälla & tycka att volvo blir mindre premium. Man kommer säkert även tappa en del kunder även om man vinner destu fler. Ska man sälja över 1 miljon bilar inom bara några år så måste Volvo sänka sina priser. Jag kan själv iallafall inte se någon annan lösning på det. För att komma med en liten små bil typ C20 tror jag själv inte skulle räcka fullt ut. Även om det skulle hjälpa till en bra bit på vägen. Då volvos mindre bilar ( 66, 340, 440, 480, C30) sålt långt ifrån så bra som dom större. Men självklart kan jag ha fel.
Sen ingår (precis som du säger) garanterat poängen i att ha lägre listpriser & ger mindre rabatt både till att ge bättre förmånsvärde & att locka fler kunder till Volvohallarna. Men detta är också redan uträknat iochmed att man sänkt priserna.
Jaguar fantast som kör volvo