- lör 30 apr 2011, 18:26
Men för många som har tjänstebil skulle det nog vara lättare att få en D3 AWD med en ok utrustning. Skillnaden är ju den samma för FWD och där säljer ju D3 bra mig veterligen.
När det gäller just XC-modellerna så kostar dom från start mycket mer så jag tror inte det är lika känsligt som bilar som ligger just runt 300K. Då kan 20K vara hela skillnaden.
Enzo skrev: Jag menar mer att folk gärna lägger pengar på smäck som R-design, t.ex. köpa en V70 D3 med R-design än att köpa en D5 AWD, t.ex, helt obegripligt enligt mig.Jag håller med dig. Jag skulle personligen heller aldrig köpa en D3 utan hellre lägga de pengarna som det skiljer för att få en D5.
Jag själv skulle aldrig pruta 20 papp och få en sån skitmotor som jag tycker 2-liters D3 är. Ska man upp med runt 400 papp, vilket en D3AWD med vettig utrustning skulle hamna på (dvs 20 under en D5) så kan man lika gärna lägga på 5% till och få en betydligt fetare motor som ju samtidigt inte drar mer.
Jag tror helt enkelt att marknaden är för liten för en D3 AWD. Nu har jag inga försäljningssiffror på XC-modellerna, men av vad jag ser på gatan, så ser jag betydligt fler D5 än D3 av MY11.
Men för många som har tjänstebil skulle det nog vara lättare att få en D3 AWD med en ok utrustning. Skillnaden är ju den samma för FWD och där säljer ju D3 bra mig veterligen.
När det gäller just XC-modellerna så kostar dom från start mycket mer så jag tror inte det är lika känsligt som bilar som ligger just runt 300K. Då kan 20K vara hela skillnaden.