Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enzo
Petzzon skrev:Visst kan man räkna med XC.

Men Volvo missar massor av tjänstebilsåkare som har 7,5 basbelopp som gräns.
Dessa väljer Passat, Audi A4, el Skoda.

Jag blir själv en av dom som tvingas överge Volvo vid nästa bilbyte.
Måste ha en bil som får dra 2000kg och kosta max 320000.
V70 D3 AWD hade vart mitt val om den funnits o Volvo tänk om vad gäller dragvikt.
Ja, och jag vill ha en bil som toppar +300 km/h och har runt 500 hk och inte kostar mer än 300K.

En Ferrari 458 Italia hade varit mitt val om de tänkt om vad gäller prissättning.

Det är ju bara att hacka i sig, eller hur?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Enzo skrev:

V70 D3 AWD hade vart mitt val om den funnits o Volvo tänk om vad gäller dragvikt.
Ja, och jag vill ha en bil som toppar +300 km/h och har runt 500 hk och inte kostar mer än 300K.

En Ferrari 458 Italia hade varit mitt val om de tänkt om vad gäller prissättning.

Öhhhhhhhhhhhhhhhhhhh............................ vad har svindyra Ferrari med detta att göra.

BMW, Subaru, Skoda, Audi, VW, Nissan, Toyota, Ford osv har ju lyckats montera 4WD på sina 2-litersmotorer och fått dem att ha vettiga dragvikter så det kan ju inte vara rocket-science, varför kan inte Volvo grejja det.....

Men visst alla tjäsntebilsförare som behöver 4wd köper ju någon av dessa bilar istället för volvo så är problemet löst.

Tycker volvo att vi är en onitressant kundgrupp och man vill släppa iväg oss till konkurenterna så fine....
av Petzzon
Enzo skrev:

Men vad nu??

Var det ett orimligt krav??

Jag skrev bara ren fakta.
Jag har 320k att handla for. Fattar du??

Har aldrig trott man kan kopa en ferrari.

Ge dig inte in i denna diskussion ar du snall.
av mikebike
Denna bil är min första och min sista med dieselmotor.
Även nästa bil blir 100% säkerhet en fyrhjulsdriven kombi och någon konventionell automatlåda kommer jag aldrig att ha.

Då är frågan om Volvo har någon bil att sälja till mig om några år när det är dags att byta?

Eller om det t.ex. blir en A4 då....
Användarvisningsbild
av na96gen
Tror MY12 i princip är slutsålda, vill man ha en får man nog springa och fråga.
Blir intressant å se om kampanjen fortsätter på MY12
na96gen skrev:Tror MY12 i princip är slutsålda, vill man ha en får man nog springa och fråga.
Är det så? Låter helt galet, från 8-10 veckors ordinarie leveranstid på MY11 till facelift och en slutsåld årsproduktion MY12 är verkligen ett stort steg ?:-/
Användarvisningsbild
av na96gen
MY11 ska det så klart vara.
Användarvisningsbild
av kave
bilgalen skrev:Audi har 47% quattrobilar av de totalt sålda Audi-bilarna i Sverige. Med den siffran ligger de tydligen högst i Sverige (andelsmässigt alltså)
Finns inte en chans att Audi skulle ha högst andel AWD bilar i Sverige. En överförfriskad försäljare hos en VW handlare som sagt det.
Bara lite snabbt så torde följande ligga mycket högre i andel:
Range Rover/Land Rover 100%
Subaru 99,9%
Jeep 80%

Hyunday borde ligga rätt bra till ock Kia och alla de andra.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]