Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Fel av mej, jag antog att det inte gick efter som en kolega skulle ha detta på sin R-design och det var inte valbart enligt säljaren.
Förmodligen gäller det enbart R-design , men går att få till övriga utrustningsnivåer.
av HerrDödén
frosse skrev:V19-20 sade säljaren
Låter rimligt, beställde själv den 23:e december och julklappen kunde hämtas ut ganska precis åtta veckor senare. Välkommen i D5 AWD-klubben och jag hoppas att du fick loss bilen till ett bra pris :-)-)
av Linqid
Moody skrev:Inte funnits tidigare?

Finns med i både My10- och My11-katalogerna för V70
Färgkod 492 Savile grå metallic
Och vi har Savile på våran MY09.. :-)-)

I mitt tyckte snyggare än titanium grå.
av svedan
frosse skrev:Tog momentumpaketet, drag, nivåreglering, tonade rutor, VOC, Savile grey med mörk inredning.
Du får en toppenbil. En fundering: varför nivåreglering? jag har haft det på V70AWD-1999, xc90-04, men skippade på min nuvarande -08. Kör ofta släp och ibland hyfsat med last men saknar inte nivåregleringen idag. (Anser bilen "bättre" utan nivåreglering vid normal körning). Eller kör du ofta tungt bak? Ställer frågan då jag undrar varför många tar den? (nu har jag xenon med som ju håller rätt ljusbild oavsett last). Fast man får kanske äta upp detta.....
Användarvisningsbild
av VolvoB20
svedan skrev:
frosse skrev:Tog momentumpaketet, drag, nivåreglering, tonade rutor, VOC, Savile grey med mörk inredning.
Du får en toppenbil. En fundering: varför nivåreglering? jag har haft det på V70AWD-1999, xc90-04, men skippade på min nuvarande -08. Kör ofta släp och ibland hyfsat med last men saknar inte nivåregleringen idag. (Anser bilen "bättre" utan nivåreglering vid normal körning). Eller kör du ofta tungt bak? Ställer frågan då jag undrar varför många tar den? (nu har jag xenon med som ju håller rätt ljusbild oavsett last). Fast man får kanske äta upp detta.....
Har haft det innan man jag har inte det på denna bilen och saknar det av bara satan. Slänger man in lite last i bakluckan så säckar ju hela bilen ihop i baken, med nivåregleringen innan var bilen helt opåverkad.
av perhall
svedan skrev:
Du menar att den går stötigare och mindre sofistikerat över gupp och ojämnheter när man kör med lite last? Så var det ju i alla fall förr..../PH
av frosse
Anledningen att jag tog det är att vi drar en husvagn på 1800 kg, sen så är vi 5 pers i bilen med. har i dag en bil utan nivåreglering och den "säckar verkligen ner sig" när vi lastar i oss och åker iväg.
av perhall
Motsvarar normal rabatt + 20 000, det är väl det som är den extra, superhemliga D5 AWD-rabatten. DVs. man pröjsar automatlådan men får 4WD på köpet. /PH
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]