Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
VolvoB20 skrev:
perhall skrev:En Passat är inte heller billigare generellt än en V70 längre...
Billigaste V70 med AWD kostar ju 380.000 medans billigaste Passaten med 4-Motion kostar ju 275.000.

Är man ute efter 4wd är ju Passaten oslagabar mot en V70, vilket är djävligt synd

Det är sant.Men inte ens med bra rabatt kan en Passat matcha en T4 R-Design för 277900 inkl. vinterdäck...
Tror inte heller att en Passat är något billigare med 170 hk 2,0TDI än en D3 med bra paket och automat (under 300 nu)
Expressen framställer Volvo som en dyr premiumbil och Passat som en lågprisbil likt Skoda och Kia...
/PH
av Linqid
perhall skrev:
VolvoB20 skrev:
perhall skrev:En Passat är inte heller billigare generellt än en V70 längre...
Billigaste V70 med AWD kostar ju 380.000 medans billigaste Passaten med 4-Motion kostar ju 275.000.

Är man ute efter 4wd är ju Passaten oslagabar mot en V70, vilket är djävligt synd

Det är sant.Men inte ens med bra rabatt kan en Passat matcha en T4 R-Design för 277900 inkl. vinterdäck...
Tror inte heller att en Passat är något billigare med 170 hk 2,0TDI än en D3 med bra paket och automat (under 300 nu)
Expressen framställer Volvo som en dyr premiumbil och Passat som en lågprisbil likt Skoda och Kia...
/PH
BraBil i Gbg erbjuder för tillfället V70 D3 Business (ingår väl met + HP?) för 289' plus automat för ynka 5000 extra. Kan ju knappast vara mycket dyrare än motsv Passat med TDI-motor.
Det borde ju vara busenklet för Volvo att svara på den konkurrensen från VW Passat, bara att slänga i Haldexen även på tex D3 2.0 istället för att man ska behöva betala flera hundra tusen extra för största motorn och automat bara för att man vill ha 4wd.
Tror att det är en trend som kommer att komma mer och mer!

Enkla bilar med 4WD.
Är det inte Nissan som har det på gång till sin Micra!?
Har för mig att jag sett reklam om det!?
Det är väl eg. ingen ny trend. 1985 fanns VW Golf 90 hk Syncro, Audi 80 CC AWD, Toyota Tercel, Lada Niwa, alla Subaru, Fiat Panda, Suzuki och en massa andra billiga 4WD. Jag tror inte man kan säga att detta har ändrats över tiden även om Volvo har haft det som en grej på de dyraste modellerna./PH
Användarvisningsbild
av Mabuse
perhall skrev:Köpte den igår. Först står det att ett tips är att titta på Renault och Kia. De har som mål att vara 90 procent billigare än konkurrenterna... hmmmm...
Wow. Snacka om prisdumpning...
Tänk att kunna köpa en Renault Laguna för ett pris om får Tata att gråta blod.
Användarvisningsbild
av kave
Variosboy skrev:Tror att det är en trend som kommer att komma mer och mer!

Enkla bilar med 4WD.
Är det inte Nissan som har det på gång till sin Micra!?
Har för mig att jag sett reklam om det!?
Subaru har väl genomgående enkla bilar och samtliga utan en är med 4WD.
Klart att det finns exempel bakåt i tiden på billiga 4WD-bilar.
Det jag menar är att jag tror att många fler kommer att erbjuda det på sina billiga bilar framöver! (En gissning såklart)
Tror att många väljer "dyrare" bilar än de behöver/vill ha bara för att få 4WD.

Det hör man ju även här på forumet av å till att folk skulle kunna tänkt sig enklare bilar bara de har 4WD..

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]