Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V9097 skrev:Men dra mig baklänges vad nya panelen ser konstig ut. Verkar som 2011 blir den optimala årsmodellen på v70...

Årsmodell 2012 vill jag inte ha.
Ehhh,,, hur skulle det vara möjligt ..... radiodisplayen på 2011 ser ju ut som en Hugin Miniräknare från 1979 ....

Det måste vara stört omöjligt att få 2012 att se sämre ut.

2012 skull jag gärna byta till.
VolvoB20 skrev:
V9097 skrev:Men dra mig baklänges vad nya panelen ser konstig ut. Verkar som 2011 blir den optimala årsmodellen på v70...

Ehhh,,, hur skulle det vara möjligt ..... radiodisplayen på 2011 ser ju ut som en Hugin Miniräknare från 1979 ....

Håller med.. men det fulaste av allt är nog displayen för PDC:n... Den får displayen i Mercas 90-talsmodeller (som hade lampor i tre färger) att verka modern...
PH
VolvoB20 skrev:

Jag väntar såklart till jag sett det live, men av bilden att döma ser det gräsligt ut, och då menar jag rent estetiskt hur jag gillar formen på panelen.

Jag håller med dig om att nuvarande display ser lite 70-tal ut... samtidigt som jag finner liten eller ingen nytta med dessa högintegrerade info-system. Jag förstår inte nyttan med att visa temperaturen i samma dispaly som gps-kartan, som också visar vilken radiokanal som är inställd etc.
Jag är så gammalmodig att jag tycker det fungerade bättre när temperaturvredet (vreden) hade en liten skala intill, istället för att vrida på en ratt på ett ställe, och få återkopplignen på en skärm 40cm bort från knappen/ratten.
Två bubblor på instrumentbrädan, var väl lite av en nödlösning redan i början 2000 talet, BMW lanserade detta ihop med att E60/61 kom 2003 och sedan kom det också på 3-serien.
Synd att Volvo inte tar steget att efterlikna S/V60 och XC60 även nu i V70 när man ändå lägger en massa utvecklingsresurser på att ändra instrumentbrädan
Angående displayen som är i V70II fram till MY12. Den är ingen fröjd för ögat designmässigt, men jag skulle vilja se hur dessa stora färgdisplayer som finns i diverse bilar beter sig när det är -20, stark sol eller väldigt varmt.
Syns det något alls!? Funkar dom i -20? Det gör ju den nuvarande V70-displayen i alla fall. Riktigt bra tekniskt sett.. och vad är värst? Något som är fult men fungerar eller tvärtom??
poseidon skrev:
Spoiler »
Känns inte det där lite photoshoppat? Är ju inte i närheten av hur det ser ut i XC60.
Vad menar du? De säger ju att det är en XC/V70...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Att fartspärren ligger på 89 eller 90 &[…]

Mycket riktigt. Batteriet satt bakom handskfacket.[…]

säkert bra bil och komfort osv, men det som t[…]

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]