Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
mojja skrev:Ja b20 vi vet att du tycker en xc70 är världens bästa bil. Och allra helst din gamla som drog 0.6 milen med 2 tons släp bakom:)
Världens bästa bil. Nope, långt ifrån, för det första har volvo glömt att lacka halva bilen och istället utrustat den med knottrig ABS-plast nedtill.

Jag hade faktiskt heller åkt V70 då får man hela bilen lackad och det tycker jag är snyggare och mera praktiskt, och så är den lägre än min XC70 vilket jag gillar då den ligger mycket bättre på vägen än min XC.

Dessutom går V70 snålare än min XC70 trots att det är precis lika mycket plats på insidan.
av mojja
VolvoB20 skrev:
mojja skrev:Ja b20 vi vet att du tycker en xc70 är världens bästa bil. Och allra helst din gamla som drog 0.6 milen med 2 tons släp bakom:)
Världens bästa bil. Nope, långt ifrån, för det första har volvo glömt att lacka halva bilen och istället utrustat den med knottrig ABS-plast nedtill.

Jag hade faktiskt heller åkt V70 då får man hela bilen lackad och det tycker jag är snyggare och mera praktiskt, och så är den lägre än min XC70 vilket jag gillar då den ligger mycket bättre på vägen än min XC.

Dessutom går V70 snålare än min XC70 trots att det är precis lika mycket plats på insidan.

Köp dig en v70? Svårare kan det väl knappast vara. Eller en passat med dsg låda och 4 motion.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
mojja skrev:
VolvoB20 skrev:

Köp dig en v70? Svårare kan det väl knappast vara. Eller en passat med dsg låda och 4 motion.
Jopp, det var supersvårt....

V70 har tyvärr slutat tillverkas som 6-växlad AWD (har åkt den bilen innan), det var den jag ville ha så därför tvingades jag välja XC70 istället för att kunna fortsätta med 6-vxld AWD. (Har även kört den med automat med då drog det så mycket diesel att all körglädje försvann, då kunde jag lika gärna fortsatt med min BMW med V8an)

Jag är rätt skum på vad som händer bakom alla ABS-plastbitarna när salt och sand tar sig in bakom dessa, man kan ju inte tvätta rent där bakom.

För övrigt var det ruggit nära att den blev just en Passat 4-moton DSG, dock hade VW inte släppt den som 170 hk utan den fanns bara som 140 hk när jag hämtade ut D5an. Numera fins den ju som 170 hk också.
Användarvisningsbild
av apersson850
Håller med om det där med vad som händer bakom plastbitarna. Det är bara att kolla vad som händer bakom de små plastbitar som sitter på min nu 18 år gamla 854 Turbo. Det vill gärna bli något märke i lacken och sen gnager masken ostört bakom plasten (det syns ju inte) tills inte bara han, utan även musen, hamstern och till sist hästen kan passera genom hålen.

Själv föredrar jag XC70 före V70 för att jag alldeles för ofta hittar mig själv på ställen där det gärna vill ta i undertill. Jag är ju van vid bensinturbo, så en D5 med automat är ändå rimlig i förbrukning, i mina ögon.

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]