- sön 20 feb 2011, 21:16
Jag är väldigt nöjd med firman som tvättar mina bilar, Dom blir alltid tvättade från taket ända ner till trösklarna + inv i dörrgångarna ordentligt. Sedan tvättas alla mattor inv i bilen även bagagerums mattan med högtryck och svamp. Inv dammsugs bilen och rutorna putsas och dörrsidor och paneler torkas av. Bilen torkas av med "våffelduk" som är 10 ggr skonsammare mot lacken än sämskinn.
Visst det blir inte 100% lika rent som när jag tvättar och städar bilen själv men det stjäl även inte 4 timmar av min fritid som det gör när jag själv ger mig fan på att tvätta bilen ordentligt.
Vänligen Mojja
JagulareN skrev:Lämnade själv in min bil för handtvätt här i stan hos en känd rekondfirma som finns över hela sverige. Dom tog 200kr för tvätt plus att dom torkade av bilen sämskinn efteråt.Eftersom jag har tjänstebil och tvättning utav kärran ingår så tar jag alltid kvitto på mina tvättar för att kunna dra av dessa inga svarta pengar alltså.
Döm om min förvåning när jag en timme senare skulle hämta bilen & dom missat att tvätta med svampen på flera ställen :-O) Dom hade också bara kört lite snabbt med sämskinnet på tak rutor & huv. På sidorna var den fortfarande blött. När jag senare pratade med killen som tvättat bilen. Så bad han så väldigt mycket om ursäkt, men sa att dom måste tvätta minst 2 bilar i timmen för att överhuvudet taget kunna göra någon vinst & leva på sitt jobb.
Så alla Ni som lämnar in era bilar hos proffs & betalar 99kr eller även upp till 2ookr & får bilen damsugen inuti.
Hur mycket tid & omsorg tror Ni dom lägger ner på Era bilar. Inte kan det vara mycket... så länge inte firman tvättar svart.
Själv tvättar jag min bil själv i fortsättningen.
Jag är väldigt nöjd med firman som tvättar mina bilar, Dom blir alltid tvättade från taket ända ner till trösklarna + inv i dörrgångarna ordentligt. Sedan tvättas alla mattor inv i bilen även bagagerums mattan med högtryck och svamp. Inv dammsugs bilen och rutorna putsas och dörrsidor och paneler torkas av. Bilen torkas av med "våffelduk" som är 10 ggr skonsammare mot lacken än sämskinn.
Visst det blir inte 100% lika rent som när jag tvättar och städar bilen själv men det stjäl även inte 4 timmar av min fritid som det gör när jag själv ger mig fan på att tvätta bilen ordentligt.
Vänligen Mojja
gillar inte staten.
Har ägt i s40n 2.0d 07a återköpt av volvo, V50 D5 summum
Väntar på xc60 r-design awd automat tekninkpakt rti,herrgårdspkt,barnsäkerhetspkt,delbart drag,metalic + en hel del annan lull lul
Har ägt i s40n 2.0d 07a återköpt av volvo, V50 D5 summum
Väntar på xc60 r-design awd automat tekninkpakt rti,herrgårdspkt,barnsäkerhetspkt,delbart drag,metalic + en hel del annan lull lul