Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HenrikM
dst02 skrev:Jag hittade d3an i listan men inte drive :shock:
Hittade Drive e på den tyska "riktiga" hemsidan, ger 139 Hk och 300 Nm, kostar 849:- Euro så 5.200:- som det kostar nu är ett kap! :D
Användarvisningsbild
av kvantskum
dst02 skrev:såg att RICA ioförsig ger 320 nm.
Att pressa ytterligare några Nm för att vara värst i listorna är ofta en försäljningsgimmick.
Att bara få ut mer effekt är i sammanhanget enkelt, men det viktiga tycker jag är bra anpassning till motortypen, körbarhet och hållbarhet.
av HenrikM
dst02 skrev:ja jag har lärt mej att inte stirra sig blind på tjusiga siffror och skryt på papper men kan ändå inte låta bli att jaga newton :P
Konstigt att RICA plockar ut 20 Nm mer till Drive e men gör en fullständigt värdelös tuning till D3 på bara + 14 hk och kass vridökning, vill de inte sälja eller var de berusade?
Användarvisningsbild
av kvantskum
dst02 skrev:kan ändå inte låta bli att jaga newton :P
jag vet hur det är .. :)

Men jag tror att lagom är bäst för PSA:s/Fords lilla 1,6:a. Det är fullt möjligt att kräma ur ännu mer effekt ur den än listorna säger, men då är vi på tunn is.
Då överskrider man tillverkarens egna säkerhetsmarginaler, och det vill man definitivt inte med en sådan ny och fin bil.

HenrikM:
D3:s mjukvara är av en senare generation och avsevärt mer komplicerad än 1,6:an att förändra.
Att förändra systemet i t.ex. en D3:a kräver mer än man tror...
av HenrikM
Men hur kan OBD lyckas galant med en god tuning, medan RICA misslyckats och BSR inte fått fram ett skit? Är Svenskarna inkompetenta eller behövs det tysk ingenjörskonst för att komma framåt.....
av Cox
Någon som har koll ?
Flashbooster vs Polestar
flashbooster verkar ju enkelt plugga in och tryck på en knapp.
Polestar lämna in bilen till Volvo.
Men håller flashbooster samma kvalité som Polestar ?
Har någon här på forumet erfarenhet av flashbooster Polestar har ju gott ryckte.
Användarvisningsbild
av kvantskum
HenrikM skrev:Men hur kan OBD lyckas galant med en god tuning, medan RICA misslyckats och BSR inte fått fram ett skit? Är Svenskarna inkompetenta eller behövs det tysk ingenjörskonst för att komma framåt.....
Jag gav dig en ledtråd tidigare i tråden... :wink:
När en bilmodell fortfarande är rykande het är de egentliga utveckarna inte så jättesugna på att sälja licensprogram...
Men om ett halvår - år så kommer de andra säkert att plötsligt "ploppa upp" med program dom med..
Get the point? :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]