Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FWH skrev:För att få längre räckvid?
Det var ju ett alternativ. Måste vara det enda - eller?
Men det är ju inte så att det är ont om mackar i vårt lilla land? Ni menar "längre räckvidd för att slippa tanka så ofta".
Användarvisningsbild
av FWH
Ja, det är just så jag menar.

Räckvid är (tillsammans med varvtal vid 110 km/h på högsta växel och ljudnivå i kupén vid samma parametrar) en underskattad data punkt vid bilval enligt mig.
Haha! Ja det tar ca fyra minuter att tanka bilen full. Tänk så mycket surftid på nätet man förlorar.
Användarvisningsbild
av Guligan
Att man orkar lägga sig i vad andra fyller tanken med... :roll:
FT är typad på följande sätt:
Drivmedel 1: Bensin
Drivmedel 2: Etanol
Flexifuel innebär att man kan flexa mellan dessa bränslen, eller hur? Respektive ägare bestämmer nog bäst på egen hand hur han eller hon alternerar mellan dem.
Användarvisningsbild
av Camel
Min V70N 2,5T MY07 drog något under 0,7 l/mil i snitt 2 tankar i rad på semesterresa i Norge sommaren 2008 (mätt vid pump). Familj och packning = nära fullastad bil. Lite bergsklättring med bilen är inkluderad, dock inga högre farter i Norge (svindyra fartböter). Det ska bli intressant att se om den nya bilen 2,5FT klarar sig strax under litern/mil på etanol under samma förhållanden vilket ungefär skulle motsvara 0,7 l/mil på bensin.

Färddatorn i min V70N 2,5T som visade 1000 km kvar till tom tank 37 km efter tankning.
Bild
Guligan skrev:Att man orkar lägga sig i vad andra fyller tanken med... :roll:
FT är typad på följande sätt:
Drivmedel 1: Bensin
Drivmedel 2: Etanol
Flexifuel innebär att man kan flexa mellan dessa bränslen, eller hur? Respektive ägare bestämmer nog bäst på egen hand hur han eller hon alternerar mellan dem.
Är det nu plötsligt fel att försöka bilda opinion för ett bättre klimat? Det känns faktiskt ett snäpp viktigare än att snacka LED-lampor på backljuset.
Vad spelar det för roll i sammanhanget i vilken ordning bränslena s a s typas?
av ZizzoZ
sandberg skrev:Varför köper man en FT och tankar på bensin? Det är dyrare, mer miljöförstörande och faktiskt fult när man får en rabatt på skatten för att just vara
miljövänlig
Jag vet flertalet personer som kör Flexifuel bil men tankar endast bensin. Varför köpa en bensin motor när du kan få en ft för samma pengar men skatten e mer än hälften så låg? Är man så mån om miljön kan man ställa bilen o byta jobb om man har ett jobb man måste ha bilen i/till
ZizzoZ skrev:
sandberg skrev:Varför köper man en FT och tankar på bensin? Det är dyrare, mer miljöförstörande och faktiskt fult när man får en rabatt på skatten för att just vara
miljövänlig
Jag vet flertalet personer som kör Flexifuel bil men tankar endast bensin. Varför köpa en bensin motor när du kan få en ft för samma pengar men skatten e mer än hälften så låg? Är man så mån om miljön kan man ställa bilen o byta jobb om man har ett jobb man måste ha bilen i/till
Var det ett klokt inlägg?
av ZizzoZ
betterlead skrev:
ZizzoZ skrev:
miljövänlig
Var det ett klokt inlägg?
Japp det va det, det är ju så.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]

Stämmer.