Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Vill man ha AWD/Quattro och manuell växellåda är saken klar......

Jag var nära att köpa en A4 i höstas, men jag orkade inte med den långa väntetiden utan köpte en begagnad XC60 istället.
av Steff 99
Detta kanske också är en idikation på vilka bilar som besöker verkstaden mest, bilden därav kan också återspeglas i att man är missnöjd med verkstaden.
av sandberg
Ja vad säger det där egentligen. Varför ligger t ex Skoda riktigt högt, medans VW ligger långt ner? Kan det vara att en som köper en VW har högre krav på verkstaden än den som köper en Skoda?

Och vad är man mest missnöjd med? Arbetet, priset, bemötandet? Den som köper en ny bil med ett serviceavtal kanske bara har bra saker att säga om sin verkstad, bara för att verkstadsbesöken kostar aldrig någonting.

Generellt känns det som om verkstäder gör allt de kan för att mjölka ur så mycket pengar som de kan på folk som i största allmänhet inte är så insatta. Ungefär som vilken branch som helst :shock:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
En V70II är ju en nästan SUV jämfört med en A4, för Volvon är ju 11-12 cm högre än Audin.

Om ni det är en fördel eller nackdel beror ju på tycke och smak.
Användarvisningsbild
av FWH
Just nu finns det mycket bra erbjudanden på V70, så den är klart mer prisvärd just nu innan faceliften.
Men innan faceliften så är A4:ans infotainment klart överlägsen.

Volvon är bekvämare, både vad gäller ljudnivå och stolar.

Ingen automat på E85 motorn och 7-8 månaders leveranstid avskräckte mig i slutändan från A4.
av Amli
Steff 99 skrev: Skillnaden mellan Audi A4 och V70 är lite som att välja liten bil eller större bil.
A4 är liten bil,
I övrigt är det lite tycke o smak, hade jag varit tvungen att välja mellen Audi och Volvo, då hade jag inte valt något av TS allternativ utan jag hade tagit en V60, samma storlek som A4 men bättre och modernare i många avseende.
A4 är ingen liten bil, snarare V70 som är en stor. A3 och A1 är små bilar.
V60 är väl egentligen bättre att jämföra med A4 men den är mindre än A4 på alla ledder. Så tycker man A4 är för liten är inte V60 ett alternativ.
På vilket sätt är V60 bättre och modernare?
Användarvisningsbild
av FWH
Amli skrev: A4 är ingen liten bil, snarare V70 som är en stor. A3 och A1 är små bilar.
V60 är väl egentligen bättre att jämföra med A4 men den är mindre än A4 på alla ledder. Så tycker man A4 är för liten är inte V60 ett alternativ.
På vilket sätt är V60 bättre och modernare?
Komfort och väghållning i min mening.
av Amli
FWH skrev:
Definitivt komfort håller jag med om. Med väghållning menar du då även körglädje/känsla? Jag har inte pressat en V60 så hårt så jag kan uttala mig om väghållningen men jag tycker inte alls det är samma känsla eller körglädje som i A4.
Användarvisningsbild
av FWH
Amli skrev:
FWH skrev:
Definitivt komfort håller jag med om. Med väghållning menar du då även körglädje/känsla? Jag har inte pressat en V60 så hårt så jag kan uttala mig om väghållningen men jag tycker inte alls det är samma känsla eller körglädje som i A4.
Ja, jag tycker det är bättre känsla och körglädje i V60 än A4.

Jag gillar inte riktigt känslan i styrning på A4 samt att den känns mindre väl balanserad.
Falsklarm av insekt?

Fick "springa" ut till bilen igår […]

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]