Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Grattis! :-)-)
Its1more skrev:Hej alla!

Jag vill bara dela med mig av min lilla glädje!

Igår beställde jag min nya bil som privatperson med följande ingredienser:

V70II D3 Business Premium automat
Oystergrå metallic
Mörkgrå läderklädsel - Dynamicstolar fram
Nyckelavstängning krockudde passagerare
Tidur för tillsatsvärmare
Parkeringshjälp fram (bak är ju standard)
Eluppvärmda spolarmunstycken
Laminerat glas runt om
Tonade rutor 5st
Hastighetsberoende servo
Gummimattor kupé
Vändbar bagaerumsmatta

Leverans slutet på mars/början av april.

Känns bra. Vi (jag och sambon) tycker denna spec är en bra mix av saker som är vettiga och inte allt för dyra. Vi valde medvetet bort elektrisk baklucka då jag inte alls blev kopmis med den. PCC kände jag var onödigt för 7000:-. Vi hade en "gräns" på 335' och vi klarade oss precis strax under.

Så nu är det bara att vänta... Undra just vad man kan få för sin gamla S40 2.0T aut från 2001 med 20' mil...om jag säljer den ö h t...

/F
låter som du fått bilen till riktigt bra pris, anställningsrabatt?
dst02 skrev:
Its1more skrev:Hej alla!

Jag vill bara dela med mig av min lilla glädje!

Igår beställde jag min nya bil som privatperson med följande ingredienser:

V70II D3 Business Premium automat
Oystergrå metallic
Mörkgrå läderklädsel - Dynamicstolar fram
Nyckelavstängning krockudde passagerare
Tidur för tillsatsvärmare
Parkeringshjälp fram (bak är ju standard)
Eluppvärmda spolarmunstycken
Laminerat glas runt om
Tonade rutor 5st
Hastighetsberoende servo
Gummimattor kupé
Vändbar bagaerumsmatta

Leverans slutet på mars/början av april.

Känns bra. Vi (jag och sambon) tycker denna spec är en bra mix av saker som är vettiga och inte allt för dyra. Vi valde medvetet bort elektrisk baklucka då jag inte alls blev kopmis med den. PCC kände jag var onödigt för 7000:-. Vi hade en "gräns" på 335' och vi klarade oss precis strax under.

Så nu är det bara att vänta... Undra just vad man kan få för sin gamla S40 2.0T aut från 2001 med 20' mil...om jag säljer den ö h t...

/F
låter som du fått bilen till riktigt bra pris, anställningsrabatt?
Vi betalar 334' blankt för den. Nej, inte anställningsrabatt. Inget kompispris. Bra förhandlare bara;-) Jag har förstått att det är ett bra pris och jag hoppas vi blir nöjda med bilen. Jag blev förvånad över hur tyst D3:an är jämfört med andra Volvo-dieslar (tycker jag). Det har ju suckats en del om Volvos automater, så vi får väl se. Kör S40 2.0T MY01 automat idag och den är det inget större fel på bortsett från att den drar massa sås...

/F

EDIT: Nu har Gambilen fått ny bränsletrycksregulator och drar mindre soppa. Det var membranet i den som var pajj. En STOR eloge till Bilia Haga Norra som fixade felet över dan utan att ens boka tid. Kom in på morgonen. Dom saknade delar. Dom beställde. Jag gjorde några ärenden med bilen. Kom tillbaks på em och fick det fixat medans jag väntade. Jag stod brevid meken när han gjorde jobbet också. Mycket bra service! Om jag blir lika bra bemött nästa gång har i alla fall mitt förtroende för Bilia vänt.
Senast redigerad av 1 Its1more, redigerad totalt 0 gånger.
Its1more skrev:Det har ju suckats en del om Volvos automater,
/F
Fr o m 2011 är automatlådan mycket bättre implementerad, tidigare uppväxling tack bättre dämpning i drivlinan, slipping lock-up har man nästan övergett, den låser oftast till full lock-up direkt vid uppväxling
Jag upplevde att lådan var betydligt rappare än den som satt i en 2.4d -09 Jag provkört tidigare. Nästan lite BWM liknande i snabbhet. Att den också kändes ryckfri och att växlingarna knappt märktes va en annan trevlig fördel.
Det låter ju lovande ang automatlådan. Jag har ju inte provkört den "gamla" lådan, så jag vet ju inte. Tack för all input.

Är det någon som vet om lådan är adaptiv (alltså att den anpassar sig lite efter hur föraren kör)? Jag vet att Volvo höll på med det för några år sedan och jag tror t o m att den låda jag har på min nuvarande bil är adaptiv, men är lite osäker.

Ang priset så vägde vi även en V70II 2.4D MY10 uttagen 2009-10 med i princip identisk spec (bortsett prog. servo). Den hade gått 1500 mil och var Polestartrimmad. 309' skulle dom ha för den och eftersom jag egentligen var ute efter D3-motorn så var valet enkelt att lägga till 25' och få en helt ny (två olika handlare).

/F
Nu är det nära. Planerat att hämta bilen på måndag em. Tänkte nog twittra hela händelsen med bilder o allt. Kan bli en kul grej.

Fredrik
Grattis till nya bilen!

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]