Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av supersonic
perhall, e61 har mindre ljud från vindruta och backspeglar samt luftfjädrad bakaxel samt mer påkostad ljuddämpning. V70II är mycket tyst, e61 klart tystare ändå.

Elruta är coolt men jag stör mig på ränderna, trådarna som iaf jag ser...
av perhall
supersonic skrev:perhall, e61 har mindre ljud från vindruta och backspeglar samt luftfjädrad bakaxel samt mer påkostad ljuddämpning. V70II är mycket tyst, e61 klart tystare ändå.

Elruta är coolt men jag stör mig på ränderna, trådarna som iaf jag ser...
Möjligen är e60 och även e61 lite tystare på sommaren, men jag upplever chassit och klimatanläggningen som tystare på vintern.

Finns rätt många tester där V7oII är tystare än e61...
PH
av Steff 99
Eftersom jag har 12-15000 mil i E61 så kan jag inte hålla med om att det är så att BMW är märkbart tystare, utan de båda är ganska jämförbara bullermässigt.
Vad som imponerat på mej är att E61:an har varit skrammelfri även när det var riktigt kallt.
Däremot har jag åkt 5 GT ganska mycket och den är imponerande tyst, men då talar vi om en helt annan bil än E61
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Racetwin2 skrev: Det går ganska snabbt upp till 30-40 grader men det kan ta 30 minuter vid vanlig körning innan den når 90 grader nu på vintern.
Hur vet du detta då inte V70 II har någon motortempmätare? :-O)

/Kalle
Användarvisningsbild
av Variosboy
~Kalle~ skrev:
Racetwin2 skrev: Det går ganska snabbt upp till 30-40 grader men det kan ta 30 minuter vid vanlig körning innan den når 90 grader nu på vintern.

/Kalle
Har för mig att jag läste någonstans att man kan få tempmätaren i färddatorn på senare årsmodeller, eller är det inte V70II som det gäller???
Användarvisningsbild
av FWH
~Kalle~ skrev:

/Kalle
Då han har en OBDII dongle som sänder motordata till hans Garmin navigator.

Link: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=62297
Användarvisningsbild
av hollan
Har för mig att jag läste någonstans att man kan få tempmätaren i färddatorn på senare årsmodeller, eller är det inte V70II som det gäller???[/quote]

nä tyvärr har en rykande färsk v70 och där får man inte fram denna helt onödiga funktion :evil:
Användarvisningsbild
av Racetwin2
hollan skrev:Har för mig att jag läste någonstans att man kan få tempmätaren i färddatorn på senare årsmodeller, eller är det inte V70II som det gäller???
nä tyvärr har en rykande färsk v70 och där får man inte fram denna helt onödiga funktion :evil:[/quote]

Nej det går inte original men datan finns i bilen via OBDII-uttaget. Se länken som FVH visade till så ser du hur man kan göra. Finns flera olika lösningar utan att du behöver göra något ingrepp i bilen.
Användarvisningsbild
av Variosboy
hollan skrev: nä tyvärr har en rykande färsk v70 och där får man inte fram denna helt onödiga funktion :evil:
Vad är det som är onödigt med att kunna se temperaturen?
Användarvisningsbild
av hollan
Variosboy skrev:
hollan skrev: nä tyvärr har en rykande färsk v70 och där får man inte fram denna helt onödiga funktion :evil:
Vad är det som är onödigt med att kunna se temperaturen?
ironi i svaret

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]