Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tallroth
Calvin skrev:Är det Volvos eller Webastos som du satt i din bil? Om Webasto hur har du isf gått till väga?

Jag vet att det är samma saker i grunden, men som jag har förstått så har Volvos en liten logga och är dyrare.
Värmaren i min bil är fabriksmonterad och som Tartryffel säger så är det en Webasto. Har för mig att jag läst att det finns vissa modeller av Volvo som har Ebersprächer istället för Webasto, men är absolut inte säker! På min bil sitter det en dekal under motorhuven med uppgifter på att det är en Webastovärmare, med alla tekniska data som effekt m.m.

Jag lät verkstaden eftermontera fjärrstarten till värmaren, vet tyvärr inte exakt vad jag fick betala då jag gjorde upp ett paketpris då jag köpte bilen + montering av spoiler + fjärrvärmare + nya vinterdäck. Men just då hade de ett "erbjudande" på 5.700 kr för fjärrvärmaren (ordinarie pris enl. säljaren 6.000 kr). Det kan tyckas vara mycket pengar, men för mig är det helt klart det!

Mvh, Jonas
av ftl
Håller med om att fjärrstarten är ett otroligt bra tillval, det bästa med hela bilen om ni frågar mig. Dock är inte räckvidden alls så lång som det ibland påstås, runt 200m skulle jag vilja säga vid normal användning med lite bebyggelse och hinder omkring.
av Hanna83
Hej!

Förstår inte varför Volvo har sådana enorma problem hela tiden med sina värmare, har värmare på vår D5-07 och den har varit inne på värmarservice vid flera tillfällen.

Nu skall denna bytas in mot en ny företagsbil (V70N-D5 R-design). Men man börjar ju tveka när man ser alla problem som verkar finnas, urladdat batteri, fjärrkontorller som ej fungerar osv)

Privat har vi en BMW 335d -08, Nissan Navara V6 diesel -11 och har haft en Navara -07 innan och dessa har aldrig krånglat med något sådant här! I Navarorna är det eftermonterad Eberspächer med fjärrkontroll samt GSM-start.
I BMW:n sitter standard monterad Webasto med fjärr.

Vad sitter det för värmare i V70II?
På Navaran så får vi fram bilens innetemp i en display, finns detta på Volvons fjärr?

Ha det bäst!

Hanna
av mikebike
kave skrev:Är det inte bättre att välja till VolvoOnCall nu istället?
Den går inte att eftermontera.
av dst02
Nån som vet om den fjärren sätter på "direktstart av parkvärmare" eller om den också klarar att ställa på en timer inställning?
av JHg
Sätter på eller stänger av den direkt. Ingen timerinställning.
Användarvisningsbild
av AndersP
och sätter på "Direktstart av Parkvärmare"
av JHg
dst02 skrev:ok, inte fel de heller, vad kostar den?
Öhh, titta typ 7 inlägg längre upp i tråden!!!
av dst02
Orkar inte läsa igenom hela tråden men går fjärren att använda till en annan bil än den
man har för tillfället? Vore praktiskt ifall man säljer bilen å köper en ny å man slipper å köpa ny fjärr igen.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]