- tor 13 jan 2011, 17:12
Jag lät verkstaden eftermontera fjärrstarten till värmaren, vet tyvärr inte exakt vad jag fick betala då jag gjorde upp ett paketpris då jag köpte bilen + montering av spoiler + fjärrvärmare + nya vinterdäck. Men just då hade de ett "erbjudande" på 5.700 kr för fjärrvärmaren (ordinarie pris enl. säljaren 6.000 kr). Det kan tyckas vara mycket pengar, men för mig är det helt klart det!
Mvh, Jonas
Calvin skrev:Är det Volvos eller Webastos som du satt i din bil? Om Webasto hur har du isf gått till väga?Värmaren i min bil är fabriksmonterad och som Tartryffel säger så är det en Webasto. Har för mig att jag läst att det finns vissa modeller av Volvo som har Ebersprächer istället för Webasto, men är absolut inte säker! På min bil sitter det en dekal under motorhuven med uppgifter på att det är en Webastovärmare, med alla tekniska data som effekt m.m.
Jag vet att det är samma saker i grunden, men som jag har förstått så har Volvos en liten logga och är dyrare.
Jag lät verkstaden eftermontera fjärrstarten till värmaren, vet tyvärr inte exakt vad jag fick betala då jag gjorde upp ett paketpris då jag köpte bilen + montering av spoiler + fjärrvärmare + nya vinterdäck. Men just då hade de ett "erbjudande" på 5.700 kr för fjärrvärmaren (ordinarie pris enl. säljaren 6.000 kr). Det kan tyckas vara mycket pengar, men för mig är det helt klart det!
Mvh, Jonas