Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
det var som sjutton... är den EURO5 anpassad nu tro? eller vad är "nytt"
Och undra när "nyheterna" sätts in i produktionen (tänkte ifall man hade sån tur att min som tillverkas idag får ta del av dessa, förmodligen inte dock...)
Användarvisningsbild
av opA
FWH skrev:På Bilias sida - http://www.bilia.se/Meny/Nya-bilar/Volvo/

"V70 2,5 FT R-Design Limited
Nu lanseras en ny version av Volvo V70 2.5FT som är fullastad med sportiga och exklusiva detaljer. R-Design kompletterar utrustningsnivån Momentum och resultatet blir en riktigt läcker bil med rejäla kraftresurser (231hk)."
Ja men titta... då har jag haft rätt sen 2 månader tillbaka när alla tjatat om att den ska slutas att byggas.

Sa ju det att Volvo själva har sagt att bilen bara skulle byggas om för att uppnå 2011 års EURO5 krav.
Användarvisningsbild
av opA
Skrivit i tråden "Sista veckan att beställa 2,0F och 2,5FT - utgår snart"
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=58795
opA skrev:Här har ni ert svar :)
Volvo Personbilar Sverige
Hej Christian, vi var lite snabba över tangenterna. Vi befinner oss i en brytningsfas beträffande motorerna och de olika miljöklassningarna, och då kan informationen släpa efter lite innan även den är i fas.

volvocars.se har den information...en som gäller. com-sidan görs inte i Sverige varför informationen där vid något tillfälle kan ha en mindre fördröjning.
Så.. 2,5FT är alltså EURO5 ( 2011 ) klassad ! :)
opA skrev:Har fått svar från Volvo:

Min fråga löd;
Jag glömde fråga detta, men är 2,5 FT till V70 en utgående modell eller kommer byggas för 2011 års modeller samt 2012 ?
Svaret från Volvo;
Hej Christian. Det kommer en förbättrad 2.5-motor som uppfyller de nya miljökraven (Euro5).
Användarvisningsbild
av js1
Fan vad härligt om det stämmer :D
av 5cylindrar
Annonsen du ser hos Bilia ser precis likadan ut som den alltid gjort dvs ända sedan man införde det man kallar "R-design limited". Detta är inget nytt. Frågan är dock varför denna annons fortfarande ligger kvar eller ev uppdaterats. Betyder detta att man börjat sälja 2,5FT igen?
Användarvisningsbild
av crumpets
Står det i mailen att det kommer en förbättrad 2,5FT som uppfyller euro5 så är det ju rätt solklart :) Skönt att miljömotorerna ännu inte ska behöva förpassas till enbart rumpflyttare.
Användarvisningsbild
av FWH
Ja, har fått en offert på en 2,5FT från Bilia idag. Säljaren hade fått mail igår att produktion startar igen v6 2011 med Euro5 motor.

Bas bilen ligger fortfarande på 299 900, men det kallar dem "netto pris" och vill inte pruta mycket på.

V60 T4F såg ut att ha produktions start ca v23, för lev Juli - Augusti.
av lobbysleeper
Gäller deras R-design kampanj för 299.900kr på denna nya 2,5FT? eller gäller det den gamla

Men vad är nytt med motorn för oss konsumenter? lägre utsläppsvärden och/eller lägre förbrukning gissningsvis? någon som behagar gräva fram lite siffror...

euro 5 eller 2005 på pappret spelar ju inte så stor egentligen för bilägaren(?).
Användarvisningsbild
av FWH
Som jag förstod det så gäller det nya bilar, men det enda nya är att motorn klarar Euro5.
av MattiasD
FWH skrev:Ja, har fått en offert på en 2,5FT från Bilia idag. Säljaren hade fått mail igår att produktion startar igen v6 2011 med Euro5 motor.

Bas bilen ligger fortfarande på 299 900, men det kallar dem "netto pris" och vill inte pruta mycket på.

V60 T4F såg ut att ha produktions start ca v23, för lev Juli - Augusti.
Strålande! :) Jag blir ibland orolig att Volvo lyssnar på våra vinklade motorjournalister - men detta visar att det finns hopp!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Hejsan! Är inte så uppdaterad på […]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]

Är det någon som vet vilken BT version […]

Går det att demontera turbon utan att monter[…]