Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är lika bra att du vänjer dig.. din iphone kommer inte att fungera i bilen de närmaste månaderna.. Apple är ett stort företag och blir mer och mer likt microsoft för varje dag och struntar fullständigt i om iphone fungerar i volvo eller inte.. Det där med "samarbete" etc. är bara marknadsföring och varmluft och har ingen förankring i verkligheten.

Vad som kommer att hända är att de skapar en bugid som sedan kommer ges en låg prioritet. Sedan kommer det att ta ett par tre månader innan någon ens börjar titta på den. Efter detta kommer de att göra fel ett par gånger och därmed fördröja det hela ett par releaser till. Slutligen kommer man att fixa det i iphone 9 och uppmana alla att uppgradera dit så de kan tjäna pengar på lösningen igen. Under tiden ligger all musik du köpt inlåst i itunes, men du kan ju alltid bränna CD.. eller spela in på kassetband.. :)

Volvo kommer inte heller göra nåt och om dom gör nåt så är det väl mest att försöka hitta på sätt att skylla problemet på apple som kommer att ta upp det mesta av deras tid. :)

Överdrivet, men lite så funkar det..
megalooser skrev:Det är lika bra att du vänjer dig.. din iphone kommer inte att fungera i bilen de närmaste månaderna.. Apple är ett stort företag och blir mer och mer likt microsoft för varje dag och struntar fullständigt i om iphone fungerar i volvo eller inte.. Det där med "samarbete" etc. är bara marknadsföring och varmluft och har ingen förankring i verkligheten.

Vad som kommer att hända är att de skapar en bugid som sedan kommer ges en låg prioritet. Sedan kommer det att ta ett par tre månader innan någon ens börjar titta på den. Efter detta kommer de att göra fel ett par gånger och därmed fördröja det hela ett par releaser till. Slutligen kommer man att fixa det i iphone 9 och uppmana alla att uppgradera dit så de kan tjäna pengar på lösningen igen. Under tiden ligger all musik du köpt inlåst i itunes, men du kan ju alltid bränna CD.. eller spela in på kassetband.. :)

Volvo kommer inte heller göra nåt och om dom gör nåt så är det väl mest att försöka hitta på sätt att skylla problemet på apple som kommer att ta upp det mesta av deras tid. :)

Dina tankar speglar ditt nick ganska bra.
megalooser skrev:Det är lika bra att du vänjer dig.. Slutligen kommer man att fixa det i iphone 9 och uppmana alla att uppgradera dit så de kan tjäna pengar på lösningen igen. . :)

-äpple tar inte betalt för uppdateringar
-som du säger kommer det att dröja länge innan det funkar-äpple gör telefon som inte funkar i Volvo, ngt för V-o att åtgörda.
Fast nu när V-o ägs av kommoKina kan det gå fort, inga hämningar vad gäller Mac vilket det var när V-o kontrollerades från Göteborg.
Slutligen, jag behåller min fån och hittar en passande bil :D
pixelworks skrev:
pm922 skrev:Fick mail idag från Volvo, Apple har bekräftat till Volvocars att buggen ligger i deras mjukvara och att de jobbar på en uppdatering.
I Apples eller Volvos?
Jag tolkar det så här:

"Apple har bekräftat till Volvocars att buggen ligger i deras mjukvara och att de jobbar på en uppdatering."

Borde betyda att Apple sagt: "Felet är hos oss, vi jobbar på det" och att det beskedet förts vidare av Volvo. Alternativtolkningen är att Apple sagt: "Felet ligger hos er, Volvo" och att sista delen av meningen är Volvos egna ord. Men jag tror man hade formulerat sig annorlunda då. "Bekräftat" tycker jag låter som att Volvo ställt frågan "Är det er mjukvara som gör att det inte funkar" snarare än att de frågat "det funkar inte längre, kan ni bekräfta att felet ligger hos oss?".
Men det är bara en kvalificerad gissning - hade inte reagerat över det förrän du frågade :)
Borde inte denna tråden flyttas till stereo-forumet så att alla med iPod-interface i bilen kan följa den? Som jag förstår det kommer Apple släppa en uppdaterad iPhone-mjukvara som återställer kompatibiliteten med externa enheter som Volvo-bilar över USB.

Förresten, är det någon som har ställt den direkta frågan till Volvo om de tänker sig att uppgradera sin mjukvara snart så att den stödjer andra iPhone-appar än bara iPod-spelaren? Det bör finnas många som, liksom jag, skulle vilja styra Spotify med rattknapparna och få upp låttitlarna i Infotainment-displayen. Det borde väl gå att få till hyffsat lätt va? Vilken mejladress använder man sig av för att kontakta Volvo Cars i dylika frågor?

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]