Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Och hur kunde denna tråden spåra ur helt och bli en "rasist-tråd" p.g.a några fälgar med påhopp på invandrade och rosengård?

Och hur kan det vara "Fälg-kopior" Volvo har ju inga så snygga "Original" som skulle kunna kopierats?

För övrigt är ju Volvo en 100% Kina-bil numera som ägst tilll full av kinesiska kommuistpartiet och Li Shufu

Bild
Vad pratar ni om? Rasist tråd...?
Själv är jag inte Svensk i heller!

Denna tråden handlar om Volvos varumärke, design, marknadsföring och inte etnisk tillhörighet på åskådare i Bilas hallar.
Ja Kineserna köpte Volvo inklusive allt vad Volvo innebär. Och det var inte de som bestämt att dessa fälgar ska sitta på nya S60, S80 mm på Bilia Jägersro.
MVH
Ni är också väldigt medvetna om att inte Volvo tillverkar en enda fälg själva? Så vad är egentligen "piratfälgar"?

Den här tråden är originalfetischism på ett närmast plågsamt sätt. Ge mig dotz fälgen vilken dag som helst istället för såna här traktorfälgar:
Bild
Bild

Volvos utbud av fälgar är verkligen inte uttömande direkt så att en ÅF själv valt att erbjuda andra fälgar ser jag inte som konstigt. De kanske helt enkelt har fått många förfrågningar om det?
Novis01 skrev:Kan det var så enkelt att det är en av de anställda på som har en kompis eller släkting som säljer fälgar och har fått "tillstånd" att visa sina produkter?
Det tror jag defenetivt inte.
Men bilhandlaren säler alla gånger deta fabrikat på "piratfälgar" själv. gör reklam för sin produkt. (min gissning ialla fall)
andreas_lofgren skrev:Ni är också väldigt medvetna om att inte Volvo tillverkar en enda fälg själva? Så vad är egentligen "piratfälgar"?

Den här tråden är originalfetischism på ett närmast plågsamt sätt. Ge mig dotz fälgen vilken dag som helst istället för såna här traktorfälgar:
Bild
Bild

Volvos utbud av fälgar är verkligen inte uttömande direkt så att en ÅF själv valt att erbjuda andra fälgar ser jag inte som konstigt. De kanske helt enkelt har fått många förfrågningar om det?

Sånt där tjafs gör mig sur. oasett om vi pratar rakaparater eller bilar, så är det allt som oftast underlevrantörer inblandade i produktionen (det är för dyrt att bygga upp en hel fabrik bar för at tillverka en liten liten serie av nån ligen grej. då får en underlevrantör göra den delen, då dom snabt kan göra den mängd man vill ha, o näste vecka gör dom liknande del för ett annat märke...

Volvos fälgar är designade av volvo, o byggs enligt volvos spec, så det är volvo fälgar, oavsett vilken fabrik man andvänt.
Pirat fälgar är en fälg som är disignad av "nån" Och tillvarkas enligt fabrikane eller beställerens spec, samt att den sen modifieras för att passa många olika bilar. (även dessa kan ju tillverkas på olika fabriker, o ändå ha samma märke på centrum brckan)
Vet du vad som gör mitt trött Carman? Dåligt pålästa Volvoanställda som tror att bara för att det är en Volvologga på nåt så blir det bättre. Vet du någonting om vad Dotz är för bolag? Skulle inte tro det.
Jag tror att nästan alla (åtminstone vad jag har sett) nya 5-serie levererade av BMW Group Stockholm de senaste 2 åren (gamla mod, e60) har en "piratfälg". Efter ett tag vänjer man sig... o detta är ändå BMW-fabrikens egen återfösäljare som sätter på piratfälgar. Minns tyvärr inte vad de heter, får åka hem till föräldrarna o kolla (e60 09:a)/PH
perhall skrev:Jag tror att nästan alla (åtminstone vad jag har sett) nya 5-serie levererade av BMW Group Stockholm de senaste 2 åren (gamla mod, e60) har en "piratfälg". Efter ett tag vänjer man sig... o detta är ändå BMW-fabrikens egen återfösäljare som sätter på piratfälgar. Minns tyvärr inte vad de heter, får åka hem till föräldrarna o kolla (e60 09:a)/PH
BMW har inga egna återförsäljare längre i Sverige som ägs av BMW AG utan ÅF fungerar precis som Volvos "fristående" ÅF
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance