- mån 22 nov 2010, 15:51
Kikade lite random på olika tester där och av det jag kunde se så sjönk förbrukningen från det att bilarna var nya till efter 10.000 mil med mellan 0.4 och 0.8 dl/100km!!
Alltså ungefär samma som på min XC60.
Kan detta vara möjligt att en inkörd motor drar mindre än en ny motor? Eller var de få testerna jag kikade igenom bara slump att varje bil drog betydligt mindre?
För 4-5 dl/100 km är väl en del.
EDit: En del testade bilar drar mycket mer efter 10.000 mil!!
andreas_lofgren skrev:Ja Autobilds tester känner jag till men det var längesedan jag kikade in nått Dauertest från dem. Så tack för tipset.supersonic skrev:Andreas, Vi Bilägares test, hur många olika bilar och motorer prövade dem i labbtestet?Det är inte bara ViBilägare jag hänvisat till tidigare. Främst är det tyska Autobild och de har väl långtestat ett hundratal vid det här laget. Sök på Dauertest om du vill se efter själv. http://www.autobild.de De labbtestar alltid bilen som ny och vid testets slut vid 100.000km.
Kikade lite random på olika tester där och av det jag kunde se så sjönk förbrukningen från det att bilarna var nya till efter 10.000 mil med mellan 0.4 och 0.8 dl/100km!!
Alltså ungefär samma som på min XC60.
Kan detta vara möjligt att en inkörd motor drar mindre än en ny motor? Eller var de få testerna jag kikade igenom bara slump att varje bil drog betydligt mindre?
För 4-5 dl/100 km är väl en del.

EDit: En del testade bilar drar mycket mer efter 10.000 mil!!