Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
svendufva skrev:Inser jag att jag var en idiot som inte köpte T6:an i stället. Jag är ju en bensinkille! Dieselbilar är förklädda traktorer.
Hahaha. Hur tänkte du här när du la din beställning? Men jag förstår din reaktion. När jag köpte min XC70 var det min första diesel och en av de slöaste bilarna jag ägt. Men nu uppskattar jag dieseln och dess vridstarka motor. Jag har helt enkelt annamat en helt annan körstil (eller blivit tvungen ;-// ). Men å andra sidan var den enda anledningen till att jag valde just XC70´n var att jag flyttade till Norrland. Innan dess var även jag spekulant på en V70 T6. Men min nästa bil blir nog med all sannolikhet en diesel igen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
svendufva skrev:Inser jag att jag var en idiot som inte köpte T6:an i stället. Jag är ju en bensinkille! Dieselbilar är förklädda traktorer.
Provkörde du inte innan du köpte ?:-/ ?:-/ ?:-/.
av Arese
Förstår helt hur du menar! Som bensinkille tycker jag att det är lite skoj att den oreflekterade dieselhypen i vissa stycken ifrågasätts.

Jag tror dock att du till en viss nivå kommer att vänja dig vid D5:an. I somras, på semestern, körde jag nästan uteslutande min frus bil i en månad och utan jämförelseobjekt går den ju helt ok. Om man, som jag gör nu, omväxlande kör min bensinare och hennes diesel så är det ju, precis som du identifierat, en väldigt stor skillnad.

Så, se till att bara köra din nya bil och inga andra så vänjer du dig nog. Eller, hellre, bit i det sura äpplet och köp bilen du egentligen vill ha. Livet är för kort osv..... :D

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Men det är ju en bil du köper så det är ju helt ok provköra innan affär ?:-/ Det är ju inte en katolsk kvinna du ska äkta som måste vara oskuld innan äktenskapet ska stånda och provkörning är uteslutet :mrgreen:
Användarvisningsbild
av palmqvist
VolvoB20 skrev: Det är ju inte en katolsk kvinna du ska äkta som måste vara oskuld innan äktenskapet ska stånda och provkörning är uteslutet :mrgreen:

Gillar verkligen din jämförelse :mrgreen:

Älskar min D5a numera var också bensinare innan
av Amli
VolvoB20 skrev:Men det är ju en bil du köper så det är ju helt ok provköra innan affär ?:-/ Det är ju inte en katolsk kvinna du ska äkta som måste vara oskuld innan äktenskapet ska stånda och provkörning är uteslutet :mrgreen:
Hahaha! :lol:
av Sharkbait

Så du köpte en ny (?) D5 AWD och efter 1 dag inser du att du skulle ha valt en T6 istället?

Skall man skratta eller gråta?

Du tänkte inte så att man borde provköra bilar INNAN man köper en bil för ex antal 100,000 kronor?

:-)-)
av svendufva
Klart som fan att jag provkörde dieseln men ngn T6 fanns inte att tillgå i övre norrland. De säljer väl typ en T6 på 250 dieslar. AWD var krav så ngn 2,5T var uteslutet.
svendufva skrev:Klart som fan att jag provkörde dieseln men ngn T6 fanns inte att tillgå i övre norrland. De säljer väl typ en T6 på 250 dieslar. AWD var krav så ngn 2,5T var uteslutet.
Jo men du har ju provkört dieseln och uppenbarligen bestämt dig för att köpa den. Vad är det som har ändrats?
av Sharkbait
svendufva skrev:Klart som fan att jag provkörde dieseln men ngn T6 fanns inte att tillgå i övre norrland. De säljer väl typ en T6 på 250 dieslar. AWD var krav så ngn 2,5T var uteslutet.

När man skall köpa bil så får man åka dit bilarna finns, inte tvärtom!

Det kanske hade varit värt att åka en längre bit för att få prova en T6 INNAN du pungade ut 400,000-500,000kr för en ny D5 AWD?!?

Men men ditt val och jag förstår inte vad du söker efter med denna tråd?!

Mvh
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Byta lampan på bakluckan är skitlä[…]

Tjuvström V70 2005

Prova lossa vid generatorn, om det går :-D […]

Måste man släppa ner den helt? Allts&ar[…]