Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
Usch av alla tillval jag gjorde så har jag vänt och vridit på dem alla för att hitta en optimal balans mellan prisvärt/nödvändigt osv.
Men just dragkrok har jag varit insnöad på att det "ska jag ha", valde delbar för att snygga till ändan lite. Men när ni säger det så ser det ju fortfarande inte så snyggt ut...

Har alltid haft dragkrok på mina bilar, men använder den ju knappt inte, nån gång per år kanske. Bara ren lathet jag valde till det nu (för 11000kr surt förvärvade slantar dessutom).

Ska kanske försöka stryka det från beställningen trots det gått flera veckor, tycker det borde vara ok eftersom kroken monteras av ÅF vad jag förstått?!
Användarvisningsbild
av Variosboy
Steff 99 skrev:
Arese skrev:
ZizzoZ skrev:
Sen så tycker jag att låden man får med(som sitter där när inte draget gör det) det avtagbara draget är fult, fulare än fast drag. Bättre volvo gjort som så många andra och gömt draget under stötfångaren så man sedan fäller ner det. Då hade jag tagit avtagbart :)
Det är ju detta som är dealbreakern. Ser förjäkligt ut!

Fast jag lånar bil de 0-2 ggr per år jag behöver drag.... :D

Mvh
Arese
Jag gör samma val, 8.000 upp till 13.000kr för ett drag som används max en gång/år, att hyra en större skåpbil för de tillfällen kostar ca 400-500kr/gång och samtidigt slipper jag ett fult drag, om jag inte väljer en bil med helt dolt infällbartdrag på bilen för 12-13.000kr.
Nyfiken, vart har du fått dom priserna ifrån?
Kostar det så mycket idag??

När jag köpte kostade fast 4500:- och löstagbart 6500:-
av lobbysleeper
BraBil tog 11000kr för delbart drag när jag beställde nyligen som sagt.
bilia anger "från 9700kr" i deras tillbehörskatalog.
Senast redigerad av 1 lobbysleeper, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Hade exakt samma på min 530i. Dock krävde det en liten lucka framför. http://www1.garaget.org/archive/78/7737 ... 844149.jpg Trots detta oceaner snyggare än en ful svart plastblöja...
Användarvisningsbild
av poseidon
Vi får nog starta en separat tråd så alla kan klaga på Volvos fula dragkrokslösning. Det finns ju tydligen snyggare alternativ så whats the problem Volvo?
av bilgalen
poseidon skrev:Vi får nog starta en separat tråd så alla kan klaga på Volvos fula dragkrokslösning. Det finns ju tydligen snyggare alternativ så whats the problem Volvo?
Skulle aldrig i livet betala 11kkr för en sån förlegad och ful lösning som Volvo har när det gäller delbara drag. Jag hade en Passat -98 för ett antal år sen. Till och med den hade delbart drag av modellen som Andreas länkade till. Nu får nån plocka bort fetvadden ur öronen på Volvos dragkroksavdelning!

Min personliga favorit är den här:
http://www.youtube.com/watch?v=bVnFTBiK0Do
Senast redigerad av 1 bilgalen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Joru
ZizzoZ skrev:Sitter och funderar på om jag ska lägga till

- Lågt sportchassi
- Fortuna 8x18" Diamond Cut

Men funderar även på det du sa Hanymo. Med servon, och då kan man inte ha lägre chassi.

Vad säger ni? Lägre bil eller hastighetsberoende servo?
Ja grattis till köpet!!!
Jag tycker helt klart att du ska välja till Fortuna fälgarna.
Sportchassit vet jag inte om det gör så himla stor skillnad med 20mm sänkning (har jag för mig att det är).
Men som sagt... Fortuna fälgarna! När du ändå har Summum paketet så behöver du inte lägga till så mycket i pengar för att få dessa fälgar (8000:- med lite rabatt).
/Johan
av lobbysleeper
Jaha, ni övertalade mig, avtagbar dragkrok struken från beställningen (hoppas volvo har en ny snyggare lösning i framtiden om jag bestämmer mig för att eftermontera detta).

Blev taklucka och nivåsensor istället, förhoppningsvis mer nytta av dem i dagliga bruket så att säga. 8)
Ska bli spännande att prova taklucka igen i alla fall, det har man inte åkt med sen AC'n blev standard i bilar.
av ZizzoZ
ZizzoZ skrev:Utrustning som följer:

V70 II D3 III
BusinessPkt Premium
Herrgårdsvagnpkt 2

Flamenco Röd 702
Inredning: Dynamic Läder Mörkgrå EL01

El. barnsäkerhetslås
Parkeringshjälp Fram och Bak
Panelinlägg Modern Wood
PCC / Keyless drive
Tidur diesel värmare