Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

lobbysleeper skrev:Jag tycker dynamic kändes lite hård i själva sittdynan (då är jag ändå en som föredrar sportstolar i allmänhet). Alltså själva lädret där man sitter kändes hårt/skrovligt. Men det kanske mjukas upp med tiden.

Dynamic stolarna är dock snyggare.

"Vanliga" stolarna är rätt mysiga tycker jag, var på väg att välja dynamic istället för r-design klädseln (som bygger på vanliga stolarna), men ändrade sedan tillbaka till R-design.

Kändes bättre med lite mjukare stolar till sportchassit också så man vinner tillbaka lite komfort.

har dock inte kört en bil med dynamic stolar så jag har ingen erfarenhet "på vägen" utan bara stillastående och utseende.
Om du föredrar sportstolar men tycker dynamic är lite för hårda så kan jag tänka mig att dom är det. Som du även säger att dynamic stolarna är snyggare så tycker även jag, har dock bara sett dom på bild :P
Jag tycker också att dynamic stolarna ser något bättre ut. Vet dock inte hur stor skillnaden är på dessa och de "vanliga stolarna". Jag skulle vilja ha dynamic med vetilerat skinn, men som jag förstår det så kan man endast få ventilerat skinn med vanlig stol... Eller? De ventilerade stolarna ser ju lite annorlunda ut, men det kanske bara beror på en extra söm på stolen?
Xavante skrev:Jag har Dynamic i min DRIVe, tycker de är grymt sköna. Särskillt de extra brada "gälarna" i ryggen. Sitter kanon även när inte vägen är det... :)
det lät ju positivt med tanke på att dom e snyggare =)

Blir nog beställning imon :( Känns som varje timme som går räknas, men sen i slut ändan när man ska få bilen kan vara flera veckors skillnad :P
sandberg80 skrev:Räkna med att du får 8-9% rabatt på icke-kampanjbilar också. Så 304 000:- borde bli MAX 280 000:- i grundpris för D3. ÄR det en kampanjbil som du säger för 250 000:- för Drive så finns det nog inget mer att hämta där. Men skillnaden är alltså inte 55 000:-, utan snarare 30 000:-
Instämmer!! Om du förhandlar väl så får du bra rabatt på en icke kampanjbil. Det är ju bara Bilia (vad jag vet) som haft kampanjpris på D3, men när jag beställde min D3:a så var andra handlare på ungefär samma nivå (trots att de inte hade kampanj).

Dessutom så skulle jag tro att andrahandsvärdet är något högre på en D3:a än en DrivE. I synnerhet efter att skatterabatten försvunnit.

I mitt fall valde jag D3 och tog lite mindre utrustning än en fullutrustad DrivE. Business Active blev det för mig samt Balder 17 tum, elektriskt barnsäkerhetslås, avstängning krockkudde, tidur till värmare och gummimattor runt om plus i bagaget. Bilen levereras 20:e oktober :))

Lycka till
/Sverre
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]