Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#451412
perhall skrev:
Ja... du fick mer trimning för pengarna än i T6:an:)

Ja 80hk för 7900:- är nog den bästa affär man kan göra när det gäller trimning :-O)
av Enzo
#451495
Funk skrev:D3 AWD MY-11 är exakt samma som 2.4D Awd MY-10 dvs 163 hkr versionen av dubbelturbomaskinen.

/Thomas
OK, så den har inte fått uppdateringarna som D5 fick till MY11 alltså.

Det kan ju förklara en del.
#451501
tunnis skrev:
perhall skrev:
Ja... du fick mer trimning för pengarna än i T6:an:)

Ja 80hk för 7900:- är nog den bästa affär man kan göra när det gäller trimning :-O)
KCR-box 100 hk extra i en BMW 335i för 3000:-==))

Synd bara om kunden köpte en XC70D3 AWD som alternativ till t ex en Q5 3,0 TDI och tänkte att med Polestars 225 hk så funkar det. Så går det inte att skrämma upp den alls. /PH
#451600
Tittade på Q5, men den var för liten och dessutom är det inte värt de 50 000:- som man får pytsa ut för att få komfortsäten.

Närmast var en Audi A6 Allroad och den bidde för dyr liksom BMWs fyrhjulsdrivna 5-serie.

För mig valde jag XC70 D3 AWD för att den:

- är robust
- har stor passagerar/packningsvolym
- har fyrhjulsdrift och hög markfrigång
- är säker
- har bra komfort
- i mina ögon är snygg
- har lägre förmånsvärde än V70 D5 AWD

Motorstyrkan är inte det viktiga som ni förstår eftersom jag valde D3, men om man kan trimma till ett rimligt pris så inte mig emot.
av VXC70
#451621
trimma om de går med polestar om du vill ha ett bekymmersfritt ägande. för volvo mek kan hantera polestars effekt uppdatering. mycket svårare att fixa med andra firmors effektoptimeringar. dessutom har man ju kvar garantierna med polestar? om dom nu har nått till D3an för den kanske är optimerad som den är?
#451645
En D3(awd) er ikke optimert. Den er en nedkryptert D5.
Jeg vil si at dette er det motsatte av optimering"da en 163 hk motor bruker litt mere på bykjøring og omtrent likt med drivstoff som sammen motor med 205 hk.
Eller med Polestar samme drivstofforbruk og 225 hk. Det er optimering det. :-)-)
Twendor
#452140
Satt och tittade i V70/XC70 instruktionsbok och såg att XC70 D3 är på 2.0L 163 hk och att det finns 2.4D på 163 hk (vissa marknader). Det går dock bara att bygga den med D3 2.0L på svenska hemsidan.
D3 (2011) är alltså inte samma motor som tidigare hette 2.4D och går därför inte att skrämma upp i 225 hk som D5.

Kolla här och gå till sidan 289.
#452157
mange69 skrev:Satt och tittade i V70/XC70 instruktionsbok och såg att XC70 D3 är på 2.0L 163 hk och att det finns 2.4D på 163 hk (vissa marknader). Det går dock bara att bygga den med D3 2.0L på svenska hemsidan.
D3 (2011) är alltså inte samma motor som tidigare hette 2.4D och går därför inte att skrämma upp i 225 hk som D5.

Kolla här och gå till sidan 289.
Till XC70 finns det D3 AWD som är samma motor som D5, dvs med dubbelturbo och på 2,4 liter. Går utmärkt att skrämma upp i 225 hk! :)

Till V70 erbjuds dock bara D3 FWD (vilken du även kan få till XC60/70) som precis som du säger är på 2 liter.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]