Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
VolvoB20 skrev:
sandberg80 skrev:Nja, i kampanjen på D5 AWD var det Kinetic som gällde. Summum + lite extra är åtminstone 350 000:-. "billigt" för att vara en D5 AWD, men dyrt annars.
En BMW 5:a Touring Diesel med fyrhjulsdrift får du väl inte loss under 450.000 med lite extra så BMW är väl 100.000 dyrare eller har jag missat något. nu blir jag nyfiken. Kan man få loss en xDrive billigare.
Det är nog tveksamt om du får lös xdriven till dessa låga priser, möjligtvis den dagen 520d kommer med AWD då blir det 20.000 i påslag.
Idag så är det 520d RWD som man prissätter så att den blir förmånlig som tjänstebil, direkt då du väljer de större dieslarna så springer priset upp.
Men skall man ha en rolig BMW så skall den ha en motor som matchar resten av bilen.
Då väljer vi svenskar från "mellanmjölkensland" Volvo V70 så vi blir en i mängden...jag brukar tänka på detta de gånger jag åker från Torslandaverken och sitter i V70 kön in mot centrum..."att jag har blivit så förbaskat alldaglig så jag är helt utsuddad som person i denna kö av V70."
Då hade det varit mer kul att sticka ut och åka ett märke som är mer ovanligt som en ny 5-serie touring.
av Amli
En BMW 5-serie Touring finns inte i dagsläget med Xdrive mig veterligen.

Intressant hur det alltid ska snackas om hur dyr en BMW kan vara när det ska jämföras. Trådskaparens exempel visar att det inte behöver vara så. Och då har man dessutom tagit en jämförelse med en D3. En mer korrekt jämförelse borde vara med D5 och då är det plötsligt 25K till på Volvon.
Nästa hopp upp på BMW modellerna är 530D. Här blir det plötsligt mycket dyrare redan från start men då har man oxå en bil som går jämsides prestanda mässigt med en T6 fast drar nästan hälften så mycket. Och 535D? Oouffh, det ska vi inte ens snacka om ;-//
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Amli skrev:En BMW 5-serie Touring finns inte i dagsläget med Xdrive mig veterligen.
Jodå, BMW 530xD GT, = 543.000 i grundpris.
av Lövet
GT är ju inte direkt samma bil...

När man tittar på BMW ska man inte heller glömma bort att de har för vana att rabattera bilarna för tjänstebilsförare - rejält. Dock så är F10 helt ny så det kan vara lite sämre på den fronten just nu.
av Enzo
sandberg80 skrev:Nja, i kampanjen på D5 AWD var det Kinetic som gällde. Summum + lite extra är åtminstone 350 000:-. "billigt" för att vara en D5 AWD, men dyrt annars.

Sen är jag ingen skinnfreak, tyg är både snyggare och skönare, men däremot inte lika praktiskt.

Som nån sa, rätt komiskt att man blir rekomenderad att köpa BMW. Är som att gå in på V-forum och bli övertalad om att rösta på moderaterna.
Nja, 334.900 för en summum. Det är billigt för allt man får på den bilen. listpris är väl 400 jämnt.

305.900 för en kinetic, dvs standardpris för de två paketen.
av VolvoAWD
Enzo skrev:

Sen är jag ingen skinnfreak, tyg är både snyggare och skönare, men däremot inte lika praktiskt.

Som nån sa, rätt komiskt att man blir rekomenderad att köpa BMW. Är som att gå in på V-forum och bli övertalad om att rösta på moderaterna.
Nja, 334.900 för en summum. Det är billigt för allt man får på den bilen. listpris är väl 400 jämnt.

305.900 för en kinetic, dvs standardpris för de två paketen.
Kampanjen på D5 AWD är kvar till månadsskiftet, dvs någon vecka till. Jag kommer beställa min i veckan som kommer. Däremot har jag fått två offerter från två olika firmor och hamnat på samma belopp, 355.000, för D5 AWD, Summum, tidur, high performance, eluppvärmda spolarmunstycken, nyckelavs. krockkudde, eluttag 12 bak, solfilm. Så tyvärr inga 334.900, för jag tror (hoppas) att den extra utrustningen inte kostar 20.000 mer :( Bra pris ändå tycker jag (eller har jag fel?) 20.000 mer än en D3 så skillnaden är ju marginell :)
av perhall
Klart bra pris på D5 AWD! Vet inte riktigt varför men den kanske är lite svårsåld, den finns ju bara med automat och snart bara med Summum. Och den som vill kan ju köpa en XC70 D3 AWD och uppgradera den till 225 hk/460Nm och då får man väl s a s XC-tillägget typ gratis jfr. med att köpa en D5 AWD. Hur som helst, bra köp. Men det tycks ju även en 520d vara. Inte en endaste person här förespråkar D3 framför 520d. Intressant. Jag har tyvärr inte varit o provat nya femserien än men det mesta tyder på (tester bl a) att det är en grymt bra bil och att motorn är klart tillräcklig. /PH
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andreas_lofgren skrev:GT är ju inte direkt samma bil...

När man tittar på BMW ska man inte heller glömma bort att de har för vana att rabattera bilarna för tjänstebilsförare - rejält. Dock så är F10 helt ny så det kan vara lite sämre på den fronten just nu.
Japp, men Volvo har alltid lyckats lämna ytterligare 1%-2% mer i rabatt än vad BMW förmått göra under alla år, då jobbar jag ändå på ett företag som har en av sveriges största tjänstebilsflotta.
av Lövet
Intressant. När jag själv var ute och letade tjänstebil var skillnaden stor - åt andra hållet. Fick offert på BMW 520d E61 med 21% rabatt. På Volvo fick man 8-9% ungefär. Detta fick till följd att V70 var dyrare än E60 vilket inte direkt kändes vettigt. Den stora rabatten på E61 förklaras av att just då fick tjänstebilskunder kombitillägget gratis plus kampanjpris på Comfort+Advantage men även annars har jag utan några kampanjerbjudanden 12% på BMW just nu och 10% på Volvo i ramavtalet.
Användarvisningsbild
av AWWD
perhall skrev:Klart bra pris på D5 AWD! Vet inte riktigt varför men den kanske är lite svårsåld, den finns ju bara med automat och snart bara med Summum.
Det jag hört om "kampanjen" på 317 kkr för D5 AWD Kinetic är att den gäller Volvosäljarna i Norrland, får inte annonseras, bilar får bara tas hem mot kundorder (inte som spekulation) och är framtagen med tydlig inriktning mot VW-handlarnas kunder som funderar på Passat 4-motion.

/awwd
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Hej, Äldre V50 2007 var säteskläds[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

Hej, ska vara till överdelen på kamk&ar[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]