- sön 19 sep 2010, 14:14
#447210
VolvoB20 skrev:Jag håller med dej i det mesta när man bygger på, men prisskillnaden var än mindre BMW 520d touring 367.900 och V70 D5 339.400 skillnad 28.500. Båda säljs av BiliaSteff 99 skrev:Prestandamässigt skall man nog jämföra 520d Touring med D5, då är priskillnaden i basutförande bara 32.000.Kollade på 520d också men tyckte den kändes för "tunn" om man hade lite tyngre släp efter, sen kostar den 38.000 mer i grund, och jag vill inte åka stenåldershalogen, tråkig radio och tyg. Så när jag lagt i xenon, läder, uppgraderad radio och drag så drog BMWn iväg bort mot 100.000 extra.
Jämför man dessa två, får man två olika världar för väldigt lite pengar, samt att 520d drar 1 dl mindre blandat både som manuell och automat
Har fri service upp till 8000 mil och oftast högre rabattsatser vid nybilsköp...prisskillnaden borde varit mycket större om man ser till vad man får.
Ljudmässigt är BMW fyran tystare än D5.
Och då gick det inte ens att få AWD till 520d, ville man ha AWd så fick man gå på 530xD och då blev det vips 200.000 dyrare än volvon. :-O) :-O)
Tro mig jag har provat och knixat för att kunna köpa BMW, Mercedes och Audi men med samma utrusting landar det alltid 150.000-200.000 över volvon i pris. Jag håller inte med riktigt om att det borde vara ännu större prisdiff som du säger,
Dessutom Volvo lämnar högre rabatt i ramavtalen.
Fantastiska bilar är det, vill gärna ha, men fan va de kostar.
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm