Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Blir inte riktigt klok på om 2,5FT utgår eller inte. Trodde först att det var självklart att den försvinner du de nya T4 och T5 kommer. Såg också att i prislistorna från volvobil.se så finns FT inte längre kvar till V70. Döm då om min förvåning när den finns kvar till S80 men då endast som Executive...!?

Mvh
Arese
Jag quote:ar in detta på 2:a sidan med så folk ser detta som inte läser 1:a sidan.
opA skrev:Här har ni ert svar :)
Volvo Personbilar Sverige
Hej Christian, vi var lite snabba över tangenterna. Vi befinner oss i en brytningsfas beträffande motorerna och de olika miljöklassningarna, och då kan informationen släpa efter lite innan även den är i fas.

volvocars.se har den information...en som gäller. com-sidan görs inte i Sverige varför informationen där vid något tillfälle kan ha en mindre fördröjning.
Så.. 2,5FT är alltså EURO5 ( 2011 ) klassad ! :)
opA skrev:Jag quote:ar in detta på 2:a sidan med så folk ser detta som inte läser 1:a sidan.
Hej Christian, vi var lite snabba över tangenterna. Vi befinner oss i en brytningsfas beträffande motorerna och de olika miljöklassningarna, och då kan informationen släpa efter lite innan även den är i fas.

volvocars.se har den information...en som gäller. com-sidan görs inte i Sverige varför informationen där vid något tillfälle kan ha en mindre fördröjning.
Ok, men innebär det att 2,5FT finns kvar i programmet är ju frågan?
Arese skrev:Ok, men innebär det att 2,5FT finns kvar i programmet är ju frågan?
Varför göra om motorklassen till 2011 års regler á EURO5 om den inte ska ingå i 2011 års sortiment ?
OM den nu även kommer att produceras efter årsskiftet måste man ju verkligen ifrågasätta den interna och externa kommunikationen då inte ens Volvos säljare har rätt information.....

MVH
Arese
5cylindrar skrev:Jag förstår inte riktigt vad Euro5-klassad innebär. Någon som vet? Innebär Euro5 att man sänkt bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp eller är klassningen enbart en formalitet? Har man alltså byggt om motorn på något sätt för att få den Euro5-klassad?
snarare höjd förbrukning men lägre utsläpp.../PH
opA skrev:Jag quote:ar in detta på 2:a sidan med så folk ser detta som inte läser 1:a sidan.

Men vad innebär svaret i praktiken???
5cylindrar skrev:Det där förstod jag ännu mindre av - Höjd förbrukning men mindre utsläpp?
Just det är väl det mest tydliga effekten av emissionskraven: Högre förbrukning och mindre utsläpp. (om vi undantar CO2 som ju är knutet till bränsleåtgången)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Vart på service idag och ska tillbaks om tv&[…]

12 voltsuttag krånglar

Har bara testat med mobilen, dock med olika kablar[…]

Ska kontrollera det. Tack för tipset!

Det där beror nog helt på box. Jag har […]