Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av micjos
freeman skrev:
micjos skrev:
Var lite orolig över hur automaten skulle uppföra sig i kombination med 2.5FT motorn då jag hört att en del inte varit nöjda med tidigare generationer, men den känns väldigt bra änsålänge (har iofs bara kört ca 10 mil ännu).
Du kommer bli bra vän med de som jobbar på macken. Vår snittar 1.3l/m på bensin(det är en 2.5T, iofs 09)[/quotekört

Jag köpte den inte för att den var snål, jag är medveten om att den kommer att dra lite extra men för mig är det värt det för att få en roligare motor. Jag hade en manuell 2.0F -09 som lånebil innan denna som sagt och den drog faktiskt inte så lite den heller.

När det gäller färgen så ville jag egentligen ha en svart, men det fanns en röd som var tillgänglig för leverans lite snabbare men nu när jag fått den ångrar jag mig inte, smaken är som baken och jag tycker den är skitsnygg.
Ända minuset är att jag missade att lägga till High Performance stereon, men man vänjer sig kanske.
Användarvisningsbild
av rdesign11
Jag beställde också en i går.

Jag hörde också att det nu är stopp för denna version. Kanske, möjligtvis, att det blir några fler exemplar men det var inget säkert.

Redan nu kan man ju inte ens bygga en V70 med 2,5FT om man kollar på volvocars.se
Verkar som jag var ute i allra sista stund :)

Här är i alla fall det jag beställde

V70 II 2.5FT R-Design Limited Edition
Svart metallic
Tonade rutor (5 st)
High Performance stereo
Fast Dragkrok med nivåreglering
Effektoptimering Polestar

Leverenstiden är samma här. 8-10 veckor.
Vi får väl hoppas att det inte tar längre i alla fall.
av lobbysleeper
Tråkigt att man inte kan bygga bilen på volvocars längre, det var ju ett av tidsfördriven i väntan på bilen :( (vet inte hu många gånger man satt ihop specen på sidan hehe)
av pm922
Första veckan i december känns sjukt avlägset, hoppas det går snabbare. Bygg, bygg fortare ni i Torslanda!
av lobbysleeper
pm922 skrev:Första veckan i december känns sjukt avlägset, hoppas det går snabbare. Bygg, bygg fortare ni i Torslanda!
Är det ditt senaste leveransbesked? alltså försenat?
du borde väl legat kring mitten av nov som senast.
av pm922
Alla prel datum är tydligen väldigt osäkra, såldes ca 900 kampanjbilar på kort tid, när jag beställde min ´blev det slutsålt, men sen kom det tydligen loss några bilar till efter det. Så kan slå på några veckor hit eller dit.
Användarvisningsbild
av rdesign11
pm922 skrev:Första veckan i december känns sjukt avlägset, hoppas det går snabbare. Bygg, bygg fortare ni i Torslanda!

Ja vi får ju hoppas att man slipper vänta tills december. Jag har ännu inte fått mitt preliminära datum.
Säljaren sa att jag skulle få ett brev på posten med detta datum. Stämmer det?
av Xavante
Jag väntar på min nya V70, iofs. inte en 2.5FT.
När jag beställde den sa säljaren leverans i början av november.
Enligt statusen på säljarnes hemsida blev det leverans v. 41.
Nu ringde sambon precis och sa att säljaren sökt mig för leveransavstämmning...

Så det verkar gå snabbare än de planerade leveranstiderna :D
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Jag hade leveransdatum den 5 oktober. Förra veckan fick jag reda på att jag får den i morgon (onsdag)!! Känner mig som en 7-åring på julafton! Jag har beställt en isvit. Har redan varit och tjuvkikat på den och satan så snygg den är!

Mvh Tomas
av lobbysleeper
Hur länge har ni väntat, ni som fick bilen lite tidigare än planerat? Inte under 8v leveranstid väl?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW,[…]