Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad blev slutnotan för kalaset? Nyfiken

Har ju inte direkt snålat med utrustningen och priset for i väg några tusen under 400 000! Rabatt allt som allt på 15%. Har hört att någon prutat upp mot 17% men det verkade svårt här.

Hörde att de beställt ca 25 bilar härifrån så när de är beställda hos volvo så är kampanjen slut för deras del. Han påstod också att Passatens pris är höjt nu.
av demilson
iksiow skrev:
demilson skrev:Bra val! När beställde du din bil? Jag skall åka till Sälen över jul o gissa om jag vill ha min levererad innan dess? :mrgreen: Beställde i tisdags.
Jag skrev papper i lördags, men antar att beställningen lades in i måndags.
Ok, tack för info. Jag fick idag besked på att bilen är beställd o ber lev v. 1-2... :( . Jag hoppas dock den flyttas närmare som i ditt fall. :roll:
av lobbysleeper
Jahaja, så satt man med en offert i handen, men vet inte hur bra pris det är... Eller det känns ok, kanske inte går att pressa så mycket mer egentligen;

2,5FT R-design
* Automat
* Titangrå Metallic
* Hgv paket 2
* Teknikpaket High perf
* Bälteskuddar
* Elinfällbara backspeglar
* Subwoofer
* Delbart drag m. nivåreglering
* Kupékontakt till värmaren (säljaren sa att kontakten inte ingår, men när jag byggde själv så står det "Elektrisk motorvärmare med kupékontakt", vet ni vad som är rätt? ?:-/ )
* Nyckelavstängning krockkudde pass.sida

offerten landade på 351000kr, hur känns det?

Funderar på om man ska lägga in en Polestar uppgradering också... hit eller shit? :)
av Enzo
lobbysleeper skrev:Jahaja, så satt man med en offert i handen, men vet inte hur bra pris det är... Eller det känns ok, kanske inte går att pressa så mycket mer egentligen;

2,5FT R-design
* Automat
* Titangrå Metallic
* Hgv paket 2
* Teknikpaket High perf
* Bälteskuddar
* Elinfällbara backspeglar
* Subwoofer
* Delbart drag m. nivåreglering
* Kupékontakt till värmaren (säljaren sa att kontakten inte ingår, men när jag byggde själv så står det "Elektrisk motorvärmare med kupékontakt", vet ni vad som är rätt? ?:-/ )
* Nyckelavstängning krockkudde pass.sida

offerten landade på 351000kr, hur känns det?

Funderar på om man ska lägga in en Polestar uppgradering också... hit eller shit? :)
Ska du ändå ha teknikpaket så ta det med Premium Sound. Makalöst stor skillnad.
av Peanuts
Bara en reflektion angående Polestar: Om du ska välja till det skulle jag rekommendera att du först kör med bilen någon månad innan du uppgraderar. På så vis tror jag du blir mer nöjd eftersom du bör känna en tydlig skillnad mot innan. Du får även en andra upplevelse av att få en ny bil.

/P
av lobbysleeper
Jo det är nog sant, blir väl så att jag avvaktar med polestar. Det kan man ju som sagt köpa när man vill, bättre då att välja nåt mer tillval till bilen nu istället.
av superdif
Har själv beställt en 2,5ft R-design.
lev v44

Oystergrey metallic
High Performance
Nyckelavst kr-kudde
Mörktonaderutor 5st
Drag delbart med nivåregl
gummimattor

309900:-

Vart kan man hitta bra vinterdäck till bra pris dubbade?
av lobbysleeper
Beslutsångest!
Var inne på Upplands motor idag, köper man bilen där i helgen kan jag teckna 36mån serviceavtal för halva priset under hela tiden, 135kr/mån på mina 1700 beräknade mil/år. Det låter väl rätt ok?
Tyvärr ville de betala lite mindre för min inbytesbil :(

Men service i Sthlm kostar ju en del har jag märkt så lockande är det.
av lobbysleeper
jaha, nu ÄR bilen beställd :-)-)

Titanium grå
Automatlåda
Hgv-paket 2
Teknikpaket 2 premium sound
Aut. avbländningsbar backspegel
Bälteskuddar bak
Avstängningsbar krockkudde
Subwoofer
Elinfällbara backspeglar
Gummimattor
Delbart drag
Kupékontakt till motorvärmaren
Stänkskydd fram+bak

Tog även serviceavtal 135kr/mån i 3 år.

Nu ska man bara klara av den långa väntan :|
Senast redigerad av 3 lobbysleeper, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]