Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NordmanV8
Det känns som om man är en som bara mjölkas på pengar emellanåt.
Enligt texten så låter det onekligen som att uppgraderingen av BLIS skulle ingå. Ska nog ta och skicka ett mail till verkmästaren och fråga.
Dåligt att man som kund måste se till att få allt man betalar för. Fick ett utskick med sista faktura på volvokortet om att man får en kupéfläkt vid montering av elektrisk motorvärmare med kupéuttag. Trodde i min enfald att den skulle ligga på sätet i bilen när jag hämtade bilen, men icke. Gick in och frågade om den och fick till svar att man måste säga till om att man vill ha fläkten :shock:
Ja ja. Bra att veta är att som kund lönar det sig att läsa på vad som ingår INNAN man bokar tid och meddela det vid bokningen, samt att följa upp arbetet efteråt när man hämtar bilen. Bara så man inte blir onödigt blåst utan får det man betalar för.
Dåligt :cry:
av ZizzoZ
NordmanV8 skrev:Det känns som om man är en som bara mjölkas på pengar emellanåt.
Enligt texten så låter det onekligen som att uppgraderingen av BLIS skulle ingå. Ska nog ta och skicka ett mail till verkmästaren och fråga.
Dåligt att man som kund måste se till att få allt man betalar för. Fick ett utskick med sista faktura på volvokortet om att man får en kupéfläkt vid montering av elektrisk motorvärmare med kupéuttag. Trodde i min enfald att den skulle ligga på sätet i bilen när jag hämtade bilen, men icke. Gick in och frågade om den och fick till svar att man måste säga till om att man vill ha fläkten :shock:
Ja ja. Bra att veta är att som kund lönar det sig att läsa på vad som ingår INNAN man bokar tid och meddela det vid bokningen, samt att följa upp arbetet efteråt när man hämtar bilen. Bara så man inte blir onödigt blåst utan får det man betalar för.
Dåligt :cry:
Inte funderat på att åka till en annan bilfirma som inte försöker lura kunderna?
Användarvisningsbild
av CarMan
Det där är väll inte så konstigt.
Om du beställer motorvärmare & cupeuttag. så får du motorvärmare & cupeuttag.
Sen kan man ju tycka att den som tar imot telefonsamtalet kan fråga om du vill ha Cupefläckt (många har ju kvar sin gammla från föra bilen, då den inte slits ut i första taget)
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Givetvis kommer jag överväga vart jag lämnar bilen nästa gång. Kan mycket väl bli Bilia igen.... men med lärdom av detta så ska jag sitta med facit i hand.

@Carman: Om dom nu går ut med utskick tillsammans med räkningen på Volvokortet att man får en kupéfläkt vid montering av motorvärmare och kupéuttag så ska det inte vara någon diskution. Det minsta man kan begära är att dom erbjuder den när man betalar i kassan och inte förutsätter att jag har en.

Nu låter jag mer bitter än jag är egentligen :)
I det hela taget är jag nöjd med arbetet på bilen i alla fall.

Man får läsa på lite bättre till nästa gång bara ;)

Hej, Äldre V50 2007 var säteskläds[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

Hej, ska vara till överdelen på kamk&ar[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]