- sön 22 aug 2010, 10:59
Ja men inbytesbilen är såld 

XC60 Polestar D3 AWD R-Design Aut. MY-12
Moderator: Moderatorer
Honke skrev::lol: Ja det kunde man ju sysselsatt sig med!Köp ett maffigt memorystick ex 16 gig och börja lägg upp massa låtar om du inte radan hade det i gamla bilen förstås :D Formatera det först för säkerhets skull. Jag har varit med om flera stick som inte fungerat innan jag formaterat dem.
I väntan på leverans så har jag köpt takspoiler, stänksydd fram + bak, LED till dimljus, nummerskylt och parkeringsljus. Rutorna kommer tonas samma dag som jag hämtar bilen.
Några andra saker ni kan tipsa om?
Alltid kul o köpa bilgrejor, även om man inte har bilen än
Honke skrev:hmm det där med spacer va intressant. Har nämligen reagerat på att fälgarna på många V70II sitter långt in som på gamla 240 o 740. Finns det någon bild där man kan se före och efter med spacers?Du kan se sportchassit på min bil (se garagetlänken nedan) i lite olika vinklar. 1,5 cm bak och 2cm fram syns inte jättemycket visuellt men tillräckligt för att man skall se att det inte är original. Framförallt eftersom bilen får en lite mer framåtlutad look. Det var dock väghållningen jag främst var ute efter. H&R kan säkert bli bra men vet inte hur den automatiska nivåregleringen funkar ihop med ytterligare sänkning. Kanske inget problem alls men värt att kolla upp :)
USB minne har jag redan sedan innan som är FAT32 o det ska funka vad jag kan utläsa ur äldre trådar här på forumet.
Textilmattor glömde jag så jag får gummimattor vid leverans me med tanke påårstiden så känns det ganska vettigt så textil kommer till våren när det är dax att slänga i dom.
Funderar på H&R fjädrar om inte sportchassit är lågt nogMen det får jag ju kolla innan jag går o köper...
Göranson skrev:Kanske att någon skulle kunna göra en bildtråd där de som fått sina nya bilar kan lägga upp bilder och en beskrivning av specen...?Det finns både garagetsektionen här i forumet samt möjlighet att lägga in länk till sina bilder på tex. garaget.org eller liknande där både bilder och spec är med.
Inga diskussioner utan en ren bildtråd...
Göranson skrev:Här är en. Inte de bästa bilderna tyvärr...Honke skrev:Får man fråga vilken färg du valde?Seashell metallic... och det var det som frugan ville bestämma och det fick hon. Frågan är om jag skulle ha vägrat eller ej...
Emiljonsson7 skrev:Ser ju helt okej ut med sportchassit! Men jaja jag får se hur det blir. Men vadå får man nivåreglering om man väljer sportchassi???Honke skrev:hmm det där med spacer va intressant. Har nämligen reagerat på att fälgarna på många V70II sitter långt in som på gamla 240 o 740. Finns det någon bild där man kan se före och efter med spacers?Du kan se sportchassit på min bil (se garagetlänken nedan) i lite olika vinklar. 1,5 cm bak och 2cm fram syns inte jättemycket visuellt men tillräckligt för att man skall se att det inte är original. Framförallt eftersom bilen får en lite mer framåtlutad look. Det var dock väghållningen jag främst var ute efter. H&R kan säkert bli bra men vet inte hur den automatiska nivåregleringen funkar ihop med ytterligare sänkning. Kanske inget problem alls men värt att kolla upp :)
USB minne har jag redan sedan innan som är FAT32 o det ska funka vad jag kan utläsa ur äldre trådar här på forumet.
Textilmattor glömde jag så jag får gummimattor vid leverans me med tanke påårstiden så känns det ganska vettigt så textil kommer till våren när det är dax att slänga i dom.
Funderar på H&R fjädrar om inte sportchassit är lågt nogMen det får jag ju kolla innan jag går o köper...
Du kan även se mina LED-ljus (position, Dim samt regskylt) i garagetlänken nedan.
Spacers har jag tänkt montera men har inte löst det ännu.
Textilmattorna kör jag faktiskt med året runt men på förarplatsen lägger jag gummimattan under textilmattan vintertid. Detta efter tips från Volvoåterförsäljaren