- ons 11 aug 2010, 17:48
Twendor
Funk skrev:Har man supportavtale med Bsr(inklusive i to år fra optimalisering, mulig å forlenge)får man gratis ny programvare sendt via mail(når denne er klar til bruk). Det kan ta noen timer til noen dager å få ny programvare. Forøvrig inneholder jo en PPC flere trimprogram(opptil 100 har jeg hørt). Og det som passer best til bilen er det som lastes inn, det er bare når ingen av dem passer bilen, f.eks etter store programendringer fra Volvo. At Bsr teknikerne må produsere ny trim spesifikt til den bilen.Kollade med MTE och Turbocenter och ingen av dem kunde trimma på annat sättMed speciallösningar menar jag att du har grejor i bilen som inte är ett sammansatt "kit" med förutbestämda komponenter, det gör inte BSR och Rica... för övrigt brukar dessa firmor såvitt jag vet skjuta i programvaran i princip gratis om den blir överskriven vid service. I alla fall MTE/TME sparade min mjukvara i originalform och den modifierade i backupsyfte. Personligen har jag aldrig fått mjukvaran överskriven vid service, medan en bekant fick det...tror det kostade en glass att få den inlagd igen.
än direkt i bilen, d.v.s. att jag sumpar min trimsats så snart bilen har servats
så det kändes inget vidare och trots detta var de inte billigare än t.ex. BSR som
även skickar med felkodsläsare och försäkring som täcker motor och växellåda
så länge jag har min nybilsgaranti. I ljus av detta känns MTE / Turbocenter inte som
några realistiska alternativ faktiskt?
Händer det hos BSR så löser dom ju det också, fast då via nätet om jag förstått det hela rätt.
/Thomas
Twendor
R-Design er ferdigstylet fra fabrikk og mest bil for pengene.
Synd skikkelig motor koster alt for mye i avgiftslandet Norge.
Synd skikkelig motor koster alt for mye i avgiftslandet Norge.