Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

s802,5T skrev:Hej. För info. Det finns tydligen 2 olika iphone/iPod anslutningar. Mitt som instalerades var inte kompatibelt med nya Iphone. 5 volts ska instaleras på tis.
Försöker förstå vad ni menar, hjälp mig :oops:
Har både iphone 3gs och 4 som jag vill kunna koppla via USB uttaget i nya bilen med premium sound (MY11).
Har "s802,5T" det separata Ipod-interface-tillbehöret installerat? och inte det USB uttag som ingår fr.o.m high performance? därav bristen i hans funktionalitet (5/12v)?

Fråga 2:
Om man vill ha Iphone som navigator (dvs monterad på hållare) och/eller ipod spelare så vill man ju helst ha den kopplad via USB för att kunna styra musiken via bilens knappar.
Men även om jag nu ordnat ett extra 12v uttag framme vid ratten, så sitter ju USB uttaget fortfarande mellan stolarna.
Kan man dra fram extra USB uttag på samma sätt? Eller hur har ni löst detta för att slippa USB-kabel från armstödsfacket? En USB-skarv/lång kabel kanske funkar, men inte så snyggt.
lobbysleeper skrev:
s802,5T skrev:Hej. För info. Det finns tydligen 2 olika iphone/iPod anslutningar. Mitt som instalerades var inte kompatibelt med nya Iphone. 5 volts ska instaleras på tis.
Försöker förstå vad ni menar, hjälp mig :oops:
Har både iphone 3gs och 4 som jag vill kunna koppla via USB uttaget i nya bilen med premium sound (MY11).
Har "s802,5T" det separata Ipod-interface-tillbehöret installerat? och inte det USB uttag som ingår fr.o.m high performance? därav bristen i hans funktionalitet (5/12v)?

Fråga 2:
Om man vill ha Iphone som navigator (dvs monterad på hållare) och/eller ipod spelare så vill man ju helst ha den kopplad via USB för att kunna styra musiken via bilens knappar.
Men även om jag nu ordnat ett extra 12v uttag framme vid ratten, så sitter ju USB uttaget fortfarande mellan stolarna.
Kan man dra fram extra USB uttag på samma sätt? Eller hur har ni löst detta för att slippa USB-kabel från armstödsfacket? En USB-skarv/lång kabel kanske funkar, men inte så snyggt.
Kan svara på fråga 2. Du avgör själv var du vill ha USB-kabeln framdragen. Huvudenheten sitter framför (i bilen riktning) stereon på passagerarsidan, bakom en panel där. Så det går fint att dra upp den kabeln vart du vill. Jag eftermonterade min så jag har pillat på med det rätt mycket :)
Tartryffel skrev:
Kan svara på fråga 2. Du avgör själv var du vill ha USB-kabeln framdragen. Huvudenheten sitter framför (i bilen riktning) stereon på passagerarsidan, bakom en panel där. Så det går fint att dra upp den kabeln vart du vill. Jag eftermonterade min så jag har pillat på med det rätt mycket :)
Ok, bra, men man har fortfarande kvar uttaget i mittfacket? så att båda fungerar (om än inte samtidigt, vilket inte är nödvändigt).
Nä, så menade jag inte. Jag menade att kabeln som kommer upp i mittfacket börjar/slutar i en styrenhet som sitter framför stereon, höger sida, i golvhöjd.
Du vill alltså splitta den?
Det skulle ju gå med en usb-hubb som inte kräver extern strömförsörjning.
Ok, skulle förvisso kanske fungera att bara dra om USB kabeln från styrenheten, sitter befintlig UT-kabel-till-mittfacket med vanlig USB-kontakt? eller special?
Ifall man bara kan dra ut den och ersätta med egen USB kabel som man drar fram i kupén vid lämpligt ställe? (och därmed även koppla bort uttaget i mittfacket, ifall splitter inte fungerar).

Är det samma styrenhet som i denna instruktion? Och hittas "min" då på samma ställe i bilen?
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... %29%202009
Jag har den gamla varianten med två kablar i mittfacket så på min är det förstås ingen usb-kontakt in i styrenheten. Av bilderna i instruktionerna att döma så är det volvospecial oavsett vad som sitter i andra änden. Men det spelar ju mindre roll, du kan ju sätta dit en usb-förlängning om den är för kort. Fast det är den knappast, jag har 30-40 cm ut i mittfacket och fick ändå rulla ihop en del.
Hej. Jag har fått usb och iPod anslutningen monterad i efterhand, dvs 2 st kablar i mittfacket. Iphone 4 laddades då inte av iPod anslutningen men laddades i usb. Musik kunde jag dock styra och lyssna på vi rattknapparna när iPod anslutningen var i. Hade jag min Iphone kopplad mot usb laddades den men fick ingen kontakt med ljudanläggningen. Nu verkar det så att bägge dessa kablar går ihop till en gemensam stam. Och ska ja nu byta till 5 volt iPod kabel så kommer ja att tappa usb anslutning för den nya iPod kabel saknar förgrening mot usb.

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så bli[…]

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]

230fk går snålt

En liten tanke jag har är om min turbo lä[…]

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]