Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mr T
Jag har också en väldigt tidigt levererad MY11 och har som sagt inte spaken.

Det stora problemet för mig, oss, är när man sätter en bilbarnstol på platsen så blir lutning på stolen inte helt bra. Därför vill jag få ner framkanten.

Har kollat nu på Blocket och mycket riktigt vissa MY11'or som jag antar är sena sådana har denna justeringsmöjlighet. Jädrar vad arg jag blir rent ut sagt :evil:

Det är väl en sak att man tar bort en option, även om det är jädrigt klantigt och dumsnålt så det stänker om det, men då måste man ju informera om det så att vi kan välja till funktionen om vi vill ha den.

Att Volvo hade tagit bort denna funktion, som varit standard sen hur lång tid som helst, var verkligen inget jag funderade på när jag beställde.

//Mr T
av dst02
På min V70 My11 har Jag höjdjustering genom "pump" spaken på höger sida om stolen, degår också att "tilta" sittdynan med en liten spak på högersidan av sittdynan samt stolen är fällbar med hjälp av två små spakar på baksidan stolen.

Utr: momentum/buissnes active.
av Novis01
Momentum skrev:...Så min fråga till alla med en MY11 - När är er bil levererad och har ni handtaget/möjlighet att pumpa upp/justera framkanten på passagerarstolen...
Min bil är levererad till handlaren första veckan i juni, har inte spaken för att justera framkanten.
av oddiv70
Min V70 My10 hadde høydejusterbart passagersete. Det var momentum, med "sports stolene"
Min nye V60 R-design, har også justerbart passagersete.. Demobilen jeg lånte, som hadde elektrisk førersete, hadde ikke justerbart passagersete..
Kan det ligge noe her ?
Användarvisningsbild
av Momentum
Mr T skrev:
Det är väl en sak att man tar bort en option, även om det är jädrigt klantigt och dumsnålt så det stänker om det, men då måste man ju informera om det så att vi kan välja till funktionen om vi vill ha den.

Att Volvo hade tagit bort denna funktion, som varit standard sen hur lång tid som helst, var verkligen inget jag funderade på när jag beställde.

//Mr T
ÅF:arna visste inget - det blev en tråkig överraskning - och nej - det gick inte att beställa ens som option
Jag är MYCKET irriterad över detta - Precis som du skriver - "hur lång tid som helst" och så är det bara borta

Men väck frågan hos din ÅF - och be dem kontakta Volvo för förslag på åtgärd - det gör jag
Användarvisningsbild
av Momentum
dst02 skrev:På min V70 My11 har Jag höjdjustering genom "pump" spaken på höger sida om stolen, degår också att "tilta" sittdynan med en liten spak på högersidan av sittdynan samt stolen är fällbar med hjälp av två små spakar på baksidan stolen.

Utr: momentum/buissnes active.

Se där har vi en sådan bil med justeringen
Standardstol?
Lev datum?
av t4rdesign
Manuellt justerbara stolar fram:
För maximal komfort och ergonomi kan du justera höjden på sittdynans höjd både fram och bak och ändra inställningarna för svankstödet. Tack vare den generösa justeringsmånen i längdled kan även långa förare hitta en bekväm körställning.

Så står det på http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... 2829df45e3
Under fliken Komfort --->Manuellt justerbara stolar fram
Är jag ute o cyklar nu eller är det inte det där ni pratar om?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Sista bilden är en titt ner i cylinder #3. En[…]

Någon som hittat någon vettig lös[…]

Och det skulle då orsaka knarr vid svän[…]

1 liter på 75 mil låter ju inget vidar[…]