Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

OT, men det beror på vad man har för synfel. Jag kan inte ha slipade Ray Ban Wayfarer, för högerglaset får inte plats med "min" slipning.

Mina Maui Jim-brillor är tokfeta. Jag lovar att du inte får likande för 300kr. VI snackar ögonskydd, kvalité på bågar, glas osv. Grymt! Sen om man vill pynta 7 långsjalar för ett par solglasögon är upp till en själv! :wink:
XC90_Executive skrev:OT, men det beror på vad man har för synfel. Jag kan inte ha slipade Ray Ban Wayfarer, för högerglaset får inte plats med "min" slipning.

Mina Maui Jim-brillor är tokfeta. Jag lovar att du inte får likande för 300kr. VI snackar ögonskydd, kvalité på bågar, glas osv. Grymt! Sen om man vill pynta 7 långsjalar för ett par solglasögon är upp till en själv! :wink:
Jo det är ju så att den som har flest saker och dyrast vinner när man dör...... :roll:
JAg tycker det suger att volvo tog bort den tonade överdelen, jag har haft det på alla mina tidigar volvos (V40, S60, V70) men inte på XC70 II. Jag blev rätt förvånad faktiskt att de tagit bort det.
Den hjälpte mig VÄLDIGT mycket iaf när det var stark sol ute.
riha skrev:JAg tycker det suger att volvo tog bort den tonade överdelen, jag har haft det på alla mina tidigar volvos (V40, S60, V70) men inte på XC70 II. Jag blev rätt förvånad faktiskt att de tagit bort det.
Den hjälpte mig VÄLDIGT mycket iaf när det var stark sol ute.
Saknar den tonade delen också, skönt som bara den när man är ute och kör.

Men det var väl någon Designer på Volvo som tyckte det så för mycket ut som raggarbil och någon säkerhetsknutte på Volvo som trodde att man inte skulle se trafikljusen.
Jag kan utvidga ämnet till att omfatta solinstrålning överhuvudtaget och inte bara ljuset som når ögonen. Exakt samma känsla på armarna som när de blir solbrända i solen...
Något nytt för mig, som sagt. Jag är den sista att klaga på Volvos bilar, men det är en viss skillnad mot min förra bil. Den som är klurig kan sluta sig till vilken modell det var...
Det kanske är en V70 2.4D MY-10 du har nu, eller har haft, eller.
Ogya skrev:Jag kan utvidga ämnet till att omfatta solinstrålning överhuvudtaget och inte bara ljuset som når ögonen. Exakt samma känsla på armarna som när de blir solbrända i solen...
Något nytt för mig, som sagt. Jag är den sista att klaga på Volvos bilar, men det är en viss skillnad mot min förra bil. Den som är klurig kan sluta sig till vilken modell det var...
Är du säker på att det sitter en ruta där fram, hur blir det när det regnar, blir du blöt...? :mrgreen: :lol:
Steff 99 skrev:Jo det är ju så att den som har flest saker och dyrast vinner när man dör...... :roll:

Du har förstått hur det ligger till! :-)-)

Men, den tonade överdelen. Förmodligen finns det någon anledning till att den är borttagen.
Volvo 740 startar inte

Hej igen, Nu har jag bytt batteri igen och borsta[…]

Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]